Geen Internet op PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ed58
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed58

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Hi helpmijers, ik zit met het volgende probleem. Vanmorgen startte ik mijn PC op, alles gaat goed, alleen krijg ik geen verbinding met Internet. Van Windows de Internet herstel functie gebruikt, maar dat werkt niet. Ik kreeg een melding dat er met de DNS server geen contact gemaakt kon worden. Er was gepingt, echter geen antwoord. Vervolgens met Ziggo gebeld, daar met een zeer geduldige medewerker van alles geprobeerd. We zijn 45 min.bezig geweest, echter dit ook zonder resultaat. Daarna mijn modem gereset, dat werkt ook niet. Vervolgens systeemherstel, op advies van Ziggo, gedaan, echter nog steeds alleen lokaal en geen verbinding. Daarna heb ik mijn oude PC aangekoppeld, en tot mijn stomme verbazing krijg ik WEL..!! verbinding. Nu is mijn vraag, wie weet wat het probleem kan zijn? Het moet in mijn PC liggen, en ik dacht, zou de Ethernetcontroller de boosdoener kunnen zijn? Volgens Ziggo werkte alles naar behoren, en dat blijkt wel, mijn oude PC doet het wel. Misschien ten overvloede, maar mijn Firefox browser opende ook niet op mijn andere PC, de rest van de programma's wel. I know, het is een heel verhaal, maar ik wilde zo duidelijk mogelijk zijn :confused: Wie weet de oplossing of heeft er raad wat ik moet doen?? Alvast bedankt voor de moeite.:thumb:

Heb je tussen je kabelmodem en de computer nog een router hangen of niet?
Zit misschien de firewall van je computer dwars? Vroeger konden de kabelmodems van Casema alleen verbinding met een ethernetkaart maken op basis van het MAC adres...
Kabel wel goed?:thumb:

Heeft de probleem-pc het wel gedaan met internet? M.a.w. hield hij er opeens mee op?

Heb je de volgende dingen onderzocht:
Nieuwe software geïnstalleerd?
Ik zie in je handtekening zowel Comodo als Avast staan. Heb je die allebei tegelijk aan staan dan kan dat een probleem zijn.
Heb je al eens geprobeerd of het zonder firewall wel lukt om op internet te komen? dhcp?

Daarna de instellingen van de netwerkverbinding checken.

Alles al gedaan zoals in mijn bovenstaande verhaal. En gisteren werkte de PC nog perfect. Van Comodo heb ik alleen de firewall, en ook met deze uitgeschakeld, geen verbinding. Ik snap er geen jota meer van. En neen, er zit geen router tussen.

Gooi Comodo van je computer af en installeer het opnieuw, ik heb precies hetzelfde probleem gehad

"ik kreeg een melding dat er met de DNS server geen contact gemaakt kon worden"

staan de dns instellingen goed ingevuld?

Is het juist dat je 1 pc aan je modem hebt hangen? Of staat je oude pc (met intenet) nu parallel?
In het laatste geval zou je 1 pc met internet aan je modem hebben en 1 pc zonder, maar kunnen die pc's elkaar dan zien?

Goedemorgen allemaal. Volgens mij staan de DNS instellingen goed. Dit ook nagelopen met Ziggo. Maar voor alle zekerheid, hoe stel ik die in?

@Solaris, alleen mijn oude PC is nu aangesloten op mijn modem. Dus ze staan niet parallel.

@Pieter, ik zal het eens proberen om het zonder Comodo te doen. Echter is het wel vreemd, ik gebruik Comodo al jaren en nog nooit problemen gehad. Maar....niet geschoten is altijd mis, dus ik ga het proberen. Ik neem aan dat de Ethernetcontroller niet de boosdoener kan zijn? Het gekke is namelijk dat de avond voor deze problemen alles perfect werkte.

Alvast bedankt voor alle adviezen, en ik ga aan de slag. Ik laat wel weten hoe het is afgelopen.

Nou, volgens mij is het probleem opgelost op een mysterieuze manier. Vanmorgen koppelde ik mijn PC weer aan, die met het DNS server probleem, en alles werkte weer. Ik snap er verder ook niets van, maar het werkt allemaal weer. Dank voor alle adviezen...:thumb:

Als nabrander: Ik kwam tijdens het zoeken naar info over Ziggo en dns problemen veel meldingen tegen; het lijkt er op dat Ziggo (d.i. de instellingen voor verbindingen) niet altijd netjes met de leasetijden voor een ip adres omgaan... Als dit om een of andere reden te kort is dan kan nog voor er een verbinding tot stand is gebracht de Ziggo-kant al time out geven; internet onmogelijk. Schijnt een Ziggo probleem te zijn dat zij moeten oplossen, sommige modems of combinaties hebben daar "last" van. Zou bij jou ook gebeurd kunnen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan