Geen internet op Smart tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

immar

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2013
Hallo,

Ik heb sinds kort een smart tv van Samsung, de f6400.
Ik heb problemen met inloggen op internet. Ik wil draadloos internet instellen, in eerste instantie lukt dit ook. Hij geeft aan dat de tv is ingelogd. Als ik dan een volgende handeling doe, moet je weer inloggen op het netwerk. Ik word er dus telkens uitgegooid.
Ik ben ook terug geweest naat de winkel en die gaven als advies een range extender aan te schaffen. Ik twijfel hierover, omdat alle andere apparaten goed bereik hebben van de router.
Als ik via de LAN draad werk, doet internet het wel goed.

Wie zou mij kunnen helpen?

Groetjes,
Marian

heb je er een dongel bij gekocht voor het draadloos gedeelte?
Kunt je eens van kanaal wisselen.

Een dongel kost weer veel data. Ik wil het liefst draadloos werken.

Een vast ip adres geven met ip adres van de router als gateway kan wel eens helpen.

Heb je de instelling handmatig gedaan of automatisch laten doen?
Kies voor de handmatige instelling voor WIFI in plaats van de automatische.
Pagina's 33 tm 36 van de Engelstalige handleiding beschrijven hoe je dat moet doen.

Dank je wel! De TV 3 van de 4 streepjes aan qua ontvangst.
Ik doe de automatische instellingen.
Ik ga de handmatige proberen. Ik laat weten of het is gelukt.

Ik heb de handmatige instellingen ingevoerd en geprobeerd, maar helaas geen succes!

En je weet zeker dat het IP adres van de Gateway goed is en het vaste IP adres in hetzelfde netwerk valt?
Het Gateway adres kun je via je PC bekijken en het te gebruiken IP adres kun je bepalen door de DHCP instellingen van je router te bekijken.

En je weet zeker dat het IP adres van de Gateway goed is en het vaste IP adres in hetzelfde netwerk valt?
Het Gateway adres kun je via je PC bekijken en het te gebruiken IP adres kun je bepalen door de DHCP instellingen van je router te bekijken.

Ja, volgens mij wel. Het IP adres begint met 192.168. De Gateway heeft 192.168.1.1

Zolang die eerste buiten de DHCP range, het derde cijfer een 1 (192.168.1.) is en de Gateway hetzelfde als op je PC zou het inderdaad in orde moeten zijn.

Ja, het blijft een raadsel waarom de tv de internetverbinding niet vast houdt. Vooral omdat inloggen in eerste instantie lukt, maar bij de eerst volgende internethandeling geeft hij aan geen netwerkverbinding te hebben.

woon je toevallig in de buurt van Enschede?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan