geen internet snelheid of traag met onderbreking

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierras

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
Ik zit bij ziggo en ipv 40 mb bij basispakket haal ik max 23mb download, terwijl de modem tot 100mb kan, daarnaast nadat ik ziggo al hierover geinformeerd had heb ik nog steeds geen oplossing omdat hun zeggen dat modem aan alle specificaties voldoen en hun niet weten wat er aan de hand kan zijn.
Ze willen nu iemand bij no cure no pay laten komen van service -plus-ziggo omdat het niet te zeggen is hoe en wat.
heeft iemand een idee?Het is sinds begin april toen de up/download snelheden zijn opgeschroefd en ik zowel modem als router pas 1 a 1,5 jaar via ziggo heb. alles diverse keren gereset, maar blijf op ong 20 mb snelheid zitten.(via speedtest.nl!) Daarnaast is na begin april af en toe ook het probleem dat enkele keer site's niet worden geopend of zeer traag.
Wat kan dit zijn? Een paar keer gaf hij ook aan tcp/ip adres verbroken door server .
Ik zit in een eigen thuisnetwerk en ander computers hebben er ook last van. Zelf niets aan geklooid en niets veranderd, wie geeft raad voordat het gevaar is van ziggo dat ze zeggen je moet alsnog betalen ofzo.

Eerlijkste test voor jou is niet bij speedtest.net maar bij http://speedtest.ziggo.nl/

Raar dat ze daar bij Ziggo zelf niet over begonnen zijn. Overigens hangt de snelheid ook nog eens af van het moment dat je het test (wel of niet 'spitsuur' op Internet), hoeveel andere Ziggo abonneehouders ook op 'jouw' wijkcentrale zijn aangesloten etc.

Tijs.

verbinding

maar dan nog de vraag want er zit veel verschil in up/download snelheid tussen www.speedtest.nl en die van ziggo www.speedtest.ziggo.nl) welke klopt en waarom heb ik af en toe de melding tcp/ip door server verbroken of dat enkele site's niet of traag openen voordat het gevonden is voordat ziggo het aantal mb's verhoogde oftewel voor begin april had ik dit probleem niet.

Laatst bewerkt:
Dat de snelheid bij speedtest.ziggo.nl hoger is is normaal: Per slot blijf je nu op het Ziggo netwerk ipv. dat je de verbinding belast van Ziggo naar buiten het Ziggo netwerk. Niet voor niets gaf ik aan dat je dus bij bij speedtest.ziggo.nl moest gaan kijken, want dát is waar de eventuele 'beloftes' over abonnementssnelheden over gaan.

Dan nog het punt dat je beschrijft dat de snelheid hoger is dan je had voor de upgrade. Wij kunnen niet in het netwerk kijken van Ziggo. Er zijn dus vragen bij die je niet aan ons maar aan Ziggo zelf moet gaan stellen. Dat geldt vooral voor dat verhaal over 'verbroken verbindingen' etc.
Pas als ik ervan uit mag gaan dat je je router op het moment van uitval niet belast met downloads etc., dan pas kun je (redelijk) zeker zijn dat het probleem niet ligt aan jouw router die de snelheid/het aantal verbindingen niet aan zou kunnen. Het heeft alleen dán zin om Ziggo te gaan bellen, want zij zullen anders hoogstwaarschijnlijk terugverwijzen naar matige thuis(router)apparatuur.

Tijs.

Laatst bewerkt:
verbinding

bedankt tijs voor je snelle reactie en daarbij de uitleg.
Met deze ziggo speedtest klopt het wel dat ik 40 mb haal.
Het blijft alleen raar dat met meerdere computers wel eens een moment de verbinding er niet is, en kan ik concluderen dat de snelheid wel klopt,ipv dat deze te laag was bij de andere speedtest, wat je omschreef.
Kan je dan via je eigen pc ook je tcp/ip resetten cq weghalen of iets dergelijks, of komt dit dan door je router.En wat kan je dan met een router om deze problematiek te herstellen.:confused:

Zie wat ik schreef in mijn vorige posting: Je hebt pas een verhaal richting Ziggo m.b.t. verbindingsverlies als er op dat moment 'niet veel gebeurt op je thuisnetwerk' (dus dat er niet wordt gedownload, dat er niet allerlei (grote) bestanden worden gedownload van websites etc.)

Helaas meldt je niet de omstandigheden waaronder het probleem optreedt, maar (in het algemeen): Het verhaal van mijn vorige posting blijft staan.

Tijs.

verbinding

de omstandigheden zijn wisselend, maar kort, ik zal daarover ziggo moeten bellen.
Bedankt

Tot je dienst. :)

Tenzij je nog wilt terugmelden wat het gesprek met Ziggo oplevert, dan graag even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan