geen internet ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0171

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
hallo,

ik heb geen internet,

wel verbinding, hij herkent ook mijn wifi verbinding.

alleen heb ik geen internet. (geen update's maar ook geen internet in bijv. mozilla/firefox)

EDIT: deze is het http://www.wireless-driver.com/eminent-em4554-wireless-windows-linux-macos-drivers-utility/

hoe los ik dit op

(ik dacht zelf om de driver voor mijn eminent usb 150n te installeren maar heb de linux versie gedownload en heb geen idee hoe nu verder:o )(al zou dit de oplossing zijn he:confused: )

alvast bedankt.

MVG gast0171

(heb een dualboot met apparte partitie voor elk OS (windows7 en Ubuntu 12.04)

Laatst bewerkt:
Ten eerste zul je de broncode moeten uitpakken. Pak dit uit naar een makkelijk bereikbare locatie (bijv. jouw Persoonlijke map of jouw Downloads-map) met de archiefbeheerder.

Gar naar deze locatie en bestudeer de bestanden in de broncode. Open een Terminalvenster. Geef hierna het volgende commando in:
sudo apt-get install cmake build-essential

Zie je een bestand genaamd 'Makefile'?

Indien je een bestand genaamd 'Makefile' ziet, dan gaat het hoogstwaarschijnlijk om een broncode gemaakt met QMake (
Geef het volgende commando in:
sudo apt-get install qmake

Geef hierna het volgende commando in:
qmake

Krijg je een foutmelding? Dan wordt er geen qmake gebruikt. Krijg je helemaal geen output te zien? Dan is het gelukt. Ongeacht of er nu wel of geen qmake is gebruikt, geef het volgende commando in:
make
(noot: indien je een Intel Core2Duo of AMD x2 processor hebt, plaats dan nog -j3 achter make; dit versnelt het proces).

Eindigt dit zonder foutmelding (error)? Geef dan het laatste commando in:
sudo make install[/color]

Ten eerste zul je de broncode moeten uitpakken. Pak dit uit naar een makkelijk bereikbare locatie (bijv. jouw Persoonlijke map of jouw Downloads-map) met de archiefbeheerder.

Gar naar deze locatie en bestudeer de bestanden in de broncode. Open een Terminalvenster. Geef hierna het volgende commando in:
sudo apt-get install cmake build-essential

Indien je een bestand genaamd 'Makefile' ziet, dan gaat het hoogstwaarschijnlijk om een broncode gemaakt met QMake
Geef het volgende commando in:
sudo apt-get install qt4-qmake

Typ nu:
./configure
Er wordt nu gekeken of het programma aanvullende programma's nodig hebt...

qmake

Krijg je een foutmelding? Dan wordt er geen qmake gebruikt. Krijg je helemaal geen output te zien? Dan is het gelukt. Ongeacht of er nu wel of geen qmake is gebruikt, geef het volgende commando in:
make
(noot: indien je een Intel Core2Duo of AMD x2 processor hebt, plaats dan nog -j3 achter make; dit versnelt het proces).

sudo make install

Laatst bewerkt:
:(

ik krijg helaas toch een fout.

gelijk al na het command. sudo ap-get install qmake.

zegt hij ''kan pakket qmake niet vinden''

wat kan ik dan n u doen?

:(

''kan pakket qmake niet vinden''
Typ: sudo apt-get install qt4-qmake (pakket is inmiddels bijgewerkt)
Je kan nu verder...

qmake

make

sudo make install

Laatst bewerkt:
bedankt, dorado,

alleen een probleem.

heb ik internet voor nodig (baleuuuuhhhh)

heb er toen een kabel aan gehangen.. ging prima , even alles uitgevoerd , maardaarna nog steeds geen internet. kreeg trouwens fout2 bij qmake, en daarna make.

en hij gebruikt nu de RT2800 driver volgens ubuntu alleen met deze heb ik dus alleen verbinding met het modem (kan ook niet het modem in hoor) maar niet met internet
..

ik heb wel de driver via de website van eminent gedownload de RT2870 /2850 (weet het niet zeker meer) drivers,

hoe moet ik deze dan installeren?

alvast bedankt.

mvg gast0171

Netwerkproblemen kunnen allerlei oorzaken hebben. Voorkomende problemen. beschrijvingen & instructies kun je hier lezen:
Succes ;)
Laat ff weten of e.e.a. gelukt is

Laatst bewerkt:
helaas heb ik het niet voor elkaar gekregen om dit op te lossen,

dus ik was er zo klaar mee dat ik er (naderhand gelukkig) windows 7 weer opgezet heb,

in iedergeval bedankt voor de moeite dorado, :thumb:

mvg robert 1996

(kreeg telkens foutmelding 2)

heb hierna wireless windows drivers geinstalleerd maar kon de ndis niet vinden dus kreeg het alsnog niet voorelkaar.

SLOTJE (het is niet opgelost )

Ik heb even naar de support pagina's gekeken: er zijn Windows 8 drivers, maar geen Windows 7. Weet je zeker dat je de Windows drivers hebt geïnstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan