Geen internet verbinding (ADSL)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartuls

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
Berichten
3.662
Modem: Speedtouch home.
Internet: ADSL, Planet

De setup van het modum is benaderbaar via adres 10.0.0.138 en komt ook op.

Modem rechtstreeks op computer aangesloten.

Op de meeste pagina's in de setup wordt de melding getoond:
Warning: Modem is down.

Dat klopt ook wel, er is geen internet verbinding te maken.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, of is het modem gewoon overleden?
 
zou kunnen, heb je al met je provider gemaild ofzo?
 
Geplaatst door Rimsic
zou kunnen, heb je al met je provider gemaild ofzo?
Dat gaat niet heh, als het modem down is :p

Bartuls: volg even het document uit de bijlage.
Misschien dat dat wil helpen.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Bartuls
Modem: Speedtouch home.
Internet: ADSL, Planet

De setup van het modum is benaderbaar via adres 10.0.0.138 en komt ook op.

Modem rechtstreeks op computer aangesloten.

Op de meeste pagina's in de setup wordt de melding getoond:
Warning: Modem is down.

Dat klopt ook wel, er is geen internet verbinding te maken.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, of is het modem gewoon overleden?

Wat bedoel je met rechstreeks op de computer aangesloten ?
Is dit normaal niet zo ? Kijk anders eens in de diagnostics van je Speedtouch.
 
Netwerkkaart had ik al gereset, ook TCP/IP opnieuw geinstalleerd.

Maar dat is het ook niet, de netwerkkaart werkt gewoon.
Normaliter zit er ook een router tussen, die heb ik er al tussenuit gehaald.

Als de router ertussen zit kan ik gewoon de setup van de router in (dat betekent dat de netwerkkaart goed werkt).

Met de router ertussenuit kom ik (na het goed instellen van de IP adressen) ook gewoon in de setup van het modem. Nog een indicatie dat de netwerkkaart goed werkt.

De router is er nu dus tussenuit en ik kom via de webbrowser in de setup pagina's van de modem.
In de setup pagina's van de modem komt de melding "Warning: Modem is down".
De handleiding van het modem zegt helemaal niets over die melding.
Het lijkt mij dat het dus iets moet zijn in de Speedtouch home modem.
 
Je kunt ook een telefoontje aan de provider wagen.
Ik neem aan dat die de leverancier is van je modem?
 
Is ook al gebeurt.
Heeft niets opgeleverd, die zegt dat bij hun alles in orde is. Wat de melding in de modem betreft kwam Planet ook niet verder als het manual.
 
Probeer eens een totale reset (dus ook stroom er af)
 
Dat was mijn eerste reactie, nog voordat ik de router ertussenuit haalde.
De stroom is inmiddels van alle componenten in het netwerk af geweest.
Geen effect, die melding zat er daarna ook nog in.
 
Check eens bij je PPP verbindingen of je modem-settings goed staan,namelijk "Always On"
 
Uiteindelijk (na lang zoeken) bleek het een kapotte splitter te zijn.
Een nieuwe splitter deed alles weer tot leven komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan