Geen internet verbinding door virus en een systeemherstel kan niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannybunschoten

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2014
Hallo allemaal,

Ik heb op een andere computer ineens geen internet verbinding meer, de windows firewal is uitgezet,
de Norton Power eraser tool werkt niet omdat ik geen internet verbinding heb.

Het is een computer met windows 7
Beveiligd met norton internet security
Ik heb al gescand met adwcleaner, mbam, jrt, norton

Alvast bedankt

Je gebruikt tooltjes die ook onder windows draaien. Als windows besmet is zoals je denkt, dan hindert dat ook je tooltjes. Je kan eens kijken of je buiten windows om kunt starten, bv van cd/dvd/usb, dat kan met een van de volgende progjes en de kans dat je je virus kan opruimen is dan een stuk groter! Succes... :-)

Ik heb geprobeerd om virusscanners voor windows te starten, maar ze hebben allemaal niks gevonden.

Als je geen virus hebt dan is dat opgelost. Kijk eens bij Apparaatbeheer en klap de netwerkadapters uit om te kijken of er een driver probleem is. Probeer het dan opnieuw te installeren. Netwerkadapters hebben niet het eeuwige leven, probeer daarna dus met een andere adapter.

Zet eens de router waar die computer mee verbonden is uit, wacht een paar seconden en zet 'm weer aan.
Kijk of er verbetering optreedt.

Tijs.

Er treed helaas geen verbetering op, ik heb wel bitdefender voor Windows op laten starten op een USB, bitdefender heeft wel 7 virussen gevonden, en kreeg het voor elkaar om een internetverbinding te krijgen.
Alleen als ik Windows weer normaal opstart heb ik geen verbinding meer.

Wanneer je een hulpprogramma draait voor de netwerkadapter dan zou je die kunnen verwijderen. Alleen de laatste versie van de driver-bestanden, die geschikt zijn voor Windows 7, zijn voldoende om aan te wijzen. Je kan bij Eigenschappen in Apparaatbeheer de oude driver weghalen en het apparaat opnieuw laten herkennen, dan de map met onder andere het .inf bestand aanwijzen.

Als er malware is gevonden dan zou ik controleren wat er op de computer mee opstart. Vaak geven mensen in feite zelf toestemming. Er kan een zoek hulp zijn geïnstalleerd samen met een werkbalk of er is een vervelende updater die de zaak laat vastlopen. Zo een uitgebreid overzicht krijg je met het programma Autoruns van System Internals, wat je trouwens niet hoeft te installeren.

Doe eens een registerscan en geeft Windows de opdracht sfc /scannow Dit controleert de beveiligde systeembestanden. Windows vraagt de installatieschijf in te voeren wanneer nodig.

Kan de computer terug naar een systeemherstelpunt?

ik heb alle netwerkadapters verwijderd en opnieuw geinstalleerd, dat heeft het probleem niet weggehaald,
ook heb ik wat werkbalken weggehaald met autoruns.
maar de sfc scan kan niet worden gestart, en een systeem herstel werkt niet.
bij systeem hertel krijg ik de volgende foutmelding:
"een onderdeel van de Volume Shadow Copy-service heeft een
onverwachte fout aangetroffen. Controleer het
gebeurtenis logboek van de toepassing voor meer informatie.
(0x80042302)
"
en het gebeurtenis logboek kan ik ook niet openen want dan krijg ik de foutmelding:
"De Event Log-service is niet beschikbaar. Zorg ervoor dat de service
wordt uitgevoerd.
"

Laatst bewerkt:
Probeer sfc /scannow uit te voeren in veilige modus.

Een service kan gestart worden met: "services.msc" en dan rechts klikken op die bepaalde service en bij Eigenschappen.

Ga bij AutoRuns nog eens goed na wat de onbekende namen betekenen met Google. Als de computer besmet of Windows beschadigd blijft dan wordt backup van bestanden en herinstallatie een optie. Kies dan ook nieuwe wachtwoorden.

Ik heb bitdefender rescue disk opnieuw laten scannen en die heeft wat virussen gevonden en verwijderd. Al mijn problemen zijn hiermee opgelost.
Heel erg bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan