Geen Internet verbinding meer te krijgen, netwerkkaart krijgt geen IP-adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Berichten
55.342
Ik heb de pc van m'n buurman na moeten kijken, want deze liep nogal traag. Nu heb ik met Ad-aware SE gescand en vond 255 dingen. Kon helaas Ad-aware al niet meer updaten voor de scan. Ik heb onder andere de Yahoo toolbar en nog een toolbar, via Configuratiescherm > software, kunnen verwijderen. Het internet doet het nu helemaal niet meer. De modem geeft de goede lampjes(status). Heb wat Ad-aware in Quarantine gezet had, weer laten herstellen. Dit heeft niet geholpen. Ik krijg via Start > uivoeren > cmd > Ipconfig /all, totaal geen gegevens meer van de netwerkkaart. Geen IP-adres, Mac-adres, enz... Heb de netwerkkaart driver verwijderd en, na herstart, opnieuw geinstalleerd. Helaas nog steeds hetzelfde. Ik heb al bij Chello gekeken er zijn momenteel geen storingen in deze regio.

Heb al een Hijackthis log op ASO geplaatst en deze is ook nagekeken. Hierin waren weinig problemen te zien en is nu schoon.

Ik heb de laatste Ad-aware update even op een floppy gezet, zodat ik met een geupdate versie een "Full scan" kon uitvoeren. Deze vond nog de nodige rotzooi. Pc opnieuw opgestart en Winsockfix laten uitvoeren. Helaas heb ik daar nog steeds geeen internet.

Ik heb de netwerkkaart nog eens volledig verwijderd en opnieuw laten installeren, maar ook dit mocht niet baten. Ik krijg gewoon geen IP-adres. Chello was inmiddels door de buurman gebeld, maar die geven aan dat de fout niet bij hun ligt. Wat ik begreep hebben ze een aantal testen uitgevoerd en vermoeden dat de fout in de netwerkkaart zelf zit. De netwerkkaart wordt correct weergegeven in apparaatbeheer en geeft ook aan dat het apparaat correct werkt. (De modem is ook gereset)
 
Ik heb Winsockfix al op aanraden van Buffy laten draaien.(advies bij de Hijackthis log)

Ik krijg gewoon geen gegevens meer als ik ipconfig /all opvraag.

PS, het is de pc van m'n buurman, die dit probleem heeft.
 
Uiteindelijk bleek de Netwerkkaart gewoon stuk te zijn.:(
Een nieuwe geinstalleerd, opnieuw laten aanmelden bij Chello en internet werkt weer.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan