Geen internet verbinding via router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scorpiono

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
Beste allemaal,

Ik woon in een studentenhuis waar iedereen 1 ip gekregen heeft. Er werd mij verteld dat je door middel van een router ervoor kan zorgen dat je meerdere internetverbindingen kan maken.

Ik heb een 300N Router van Sitecom, maak gebruik van windows XP. De provider zou ik niet precies weten.

Het probleem is dat ik maar geen internet verbinding krijg als ik de router gebruik. Ik heb de gebruiksaanwijzing gevolgd en op internet gezocht. Volgens mij is het zo dat ik mijn vaste ip adres moet instellen bij de router, alleen krijg ik dan een foutmelding dat deze niet overeenkomt met de sub.

Ik hoop dat de vraag een beetje duidelijk is, ik heb er namelijk niet zo heel veel verstand van.

Alvast bedankt voor de moeite!

Modem zit in een kast opgeborgen waar alleen de huisbaas de sleutel van heeft. Een huisgenoot is het wel gelukt, alleen zit hij momenteel 3 maanden in het buitenland, dus vragen wordt lastig.

Je moet inderdaad in je router het IPadres dat je kreeg als vast ip adres instellen.
Waarschijnlijk is de DHCP server op de hoofdrouter uitgeschakeld en moet je dit niet in jouw router uitzetten.

Wat is precies de foutmelding die je krijgt? Het adres komt niet overeen met de sub komt mij niet onmiddellijk bekend voor (heeft het met het subnet te maken, de subnetmask????).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan