geen internet verbinding...

Status
Niet open voor verdere reacties.

masque

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Berichten
3
Mijn probleem is als volgt:

M'n vriendin heeft net een nieuwe compaq met windows xp gekocht en na alles geinstalleerd te hebben blijkt ie geen webpagina's te openen, niet bij msn in te kunnen loggen etc. Het vreemde is dat bij de LAN-verbinding staat dat ie verbonden is, als ik op internet ga geeft ie ook aan dat er pakketjes worden verzonden, er wordt alleen nauwelijk wat ontvangen en als ik probeer te pingen naar de DNS server zegt ie alle 4 keer "time-out bij opdracht" en ze komen dus alle 4 dan vervolgens ook niet aan terwijl pingen vanaf haar oude computer en vanaf de mijne naar dat IP-adres het wel doet.
Ik heb de verscheidene adviesen die bij internet explorer staan als ie de pagina niet kan vinden al uitgeprobeerd, net als alles wat er in de windows help te vinden is (inclusief het uitzetten van mijn firewall). Ook heb ik gebeld met de provider (Lijbrandt-Telecom/snelnet) en hij kon haar IP adres gewoon zien als aangemeld dus ging er van uit dat er iets op haar computer contact met internet tegenhoud, maar het is dus in ieder geval niet de norton security firewall.

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?
 
ook al gekeken bij extra-internetopties-programmas?

dat daar de juist instellingen staan?
 
Yep, en daar zit volgens mij het probleem ook niet...
 
Staat de Modem wel goed ingesteld naar de computer?
Probeer vanaf de computer eens op 192.168.1.1 te gaan/pingen. als dat niet lukt zit er idd iets fout in de PC/Instellingen
 
bedankt

Bedankt voor de adviesen. Vanmorgen bleken de problemen gelukkig toch bij de provider te liggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan