sgrav000
Verenigingslid
- Lid geworden
- 8 sep 2000
Een kennis van mij heeft Windows XP sp 3 op haar computer. Ze heeft onlangs ADSL + Telefoon + Actieve Televisie genomen. Heeft via een computer het modem (Nieuwste Experiabox) geconfigureerd en het werkt. Ze wil een tweede computer met de kabel aansluiten die reeds tijden gewoon geïnstalleerd was en werkte; de internetverbinding werkt nu niet. Het toewijzen van een ip adres is het probleem. De aansluitingskabel is oké (uitgeprobeerd met laptop, die dus zo op internet te brengen is). Wat we ook proberen we krijgen de verbinding niet werkend. Ze heeft wel geprobeerd met de KPN installatie cd rom verbinding te maken, maar dat deed ze nadat de bverbinding al niet werkte. Helaas werkt de systeemhersteloptie niet (alles uitgeprobeerd). Ik herinner me dat ik ooit hetzelfde had en dat de helpdesk mij iets liet wijzigen in de TCP/IP configuratie (overigens niet van toegewezen IP adres naar vast IP adres dat heb ik al uitgeprobeerd). Ik moest ergens in de TCP/IPconfiguratie iets weg halen of juist plaatsen, dat weet ik niet meer.
Graag jullie hulp.
sgrav000
Graag jullie hulp.
sgrav000
Laatst bewerkt: