Geen internet verbinding .

Status
Niet open voor verdere reacties.

petbar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
129
Voor mijn internet verbinding gebruik ik 2 routers van buren waarvan ik de beveiligingssleutel heb.
Lange tijd ging dat goed, maar de laatste tijd kan ik overdags geen internetverbinding meer krijgen met één of beide routers. In het sterkte driehoekje linksonder komt dan een geel driehoekje te staan. Hersteloperaties halen niets uit.
S'avonds laat na 01.00 is de verbinding opeens wel weer goed zonder dat ik iets veranderd heb. Hersteloperaties halen niets uit. Bij scannen met AVG en Malaware-Bytes wordt niets gevonden. Herstel vorige toestand lukt niet, ook met fire wall, AVG en Malaware Bytes uitgeschakeld. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?, is het een defect met de router of een probleem met mijn netbook?
IK heb Windows 7 en Internet Explorer 11. Als er een andere router zou moeten komen welke sterke router kan u dan aan bevelen? Ik heb ook nog een extender liggen zou het helpen als ik deze installeer?
Wie o wie kan hier helpen? Al vast reuze bedankt.
 
probeer eens een andere webbrowser tip.


mvg macguy
 
S'avonds laat na 01.00 is de verbinding opeens wel weer goed zonder dat ik iets veranderd heb
Al andere kanalen geprobeerd?

Lijkt mij dat die 2,4GHz band behoorlijk wordt gebruikt en dan zal een andere router ook niet helpen.
Een extender zou dan wel kunnen helpen.

Een powerline is miss. ook een optie dien je wel op dezelfde fase te zitten en dat is met 1 fase en buren meestal niet zo.
 
Lijkt me zinvol dat je (voor de volledigheid) eerst eens kijkt naar nieuwere drivers voor je wifi adapter. Mogelijk kunnen we daarbij helpen, als je het volgende doet/vermeldt:
a. Welke versie Windows en is dat een 32-bit of 64-bit versie
Kijk in msinfo32.exe bij
Naam van het besturingssysteem
Systeemtype
b. Welke wifi adapter het om gaat:
Kijk in devmgmt.msc (= Apparaatbeheer) onder Netwerkadapters
Dubbelklik je wifi adapter, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzemenu, rechtsklik op het bovenste teruggemelde waarde en kies Kopiëren.
Plak deze waarde in je volgende posting.

Overigens zal zeker "drukte" op de 2,4 Ghz band met allerlei wifi netwerken in de buurt én Internet-spitsuur (doorgaans tussen 19:30 en 22:00 uur) er ook mee te maken hebben.

Tijs.
 
geen internetverbinding

Waarde Tijs,
Bedankt voor je advies. Wegens ziekte van mijn vriendin heb ik er verder nog niets aan gedaan. Had af en toe weer wel verbinding. Vandaag bijvoorbeeld de hele dag, tot nu toe. Dus het lijkt niet aannemelijk dat het wegens de drukte op het net is. Een maand terug ook nooit een probleem. Jarenlang geen probleem. Ik kijk het maar even aan. bestaan er virussen of malware die na verloop van tijd weer vanzelf verdwijnen?
 
Een tijd geleden had ik dat ik juiust na 1 uur 's nachts geen verbindign meer had, maar overdag wel.
Tot me te binnen schoot dat ik iets in het modem gewijzigd had: hij moest tussen 1 en 6 offline gaan.
Dus het was door m'n eigen toedoen dat de verbinding wegviel.
Vraag eens aan de buren of zij misschien zoiets hebben ingesteld ? je weet maar nooit.
 
Waarde Jedi,
Bedankt voor je reactie. Maar dat is hier niet het geval. Had gisteren de hele dag goede verbinding. Vandaag na 10.00 niet meer, ra ra.Wij denken zelf dat het aan de KPN router ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan