Geen internet via computer met Vista, XP werkt wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mooievrouw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Allen zijn mijn pc's via een router op internet verbonden. Van de een op de andere dag is mijn vista niet meer op het net te kijgen.
Deze is verbonden met een router de Tornado 110 via glasvezel.
De vista maakt verbinding met een onbekend netwerk en dan ook alleen lokaal netwerk
Nu wil ik van dat netwerk af, en gewoon alleen via de router op het net komen.
Als ik dat wil instellen dan staat er- Verbinding via dsl of kabel maken waarvoor een gebruikersnaam en wachtwoord benodigd zijn.- en zo werkt de provider niet, het is inpluggen en op het net gaan.

Ik kan alleen verbinding maken met/via een netwerk en dat wil ik nu juist niet meer!
Dus ik ben bang dat er iets is verandert met de instellingen.
Ik krijg de pc niet op het net, en ben niet bekend genoeg met het vista om daar uit te komen.
Op dezelfde router zijn nog 2 andere pc's aangesloten ( beide XP ) en die gaan gewoon op internet, geen problemen.

Bij windows netwerkcontrole om het verbindingsprobleem vast te stellen komt er te staan dat er een probleem is met de netwerkadapter en dat er een probleem is met de modem of router Ik heb alles al gedaan wat er staat, modem uitschakelen etc. maar niets helpt.

LAN is ingesteld op Automatisch detecteren.

Ik vind het natuurlijk erg vervelend dat ik niet op het net kan met deze pc.
Misschien heeft iemand een adres waar alle instellingen staan voor de vista om deze toch op het net te krijgen? Alle advies is welkom.

groet Marion

Laatst bewerkt:
Vervelend

Beste,

Het zou kunnen dat je omdat het over viste gaat het volgende eens moet proberen:
IPv6 uitzetten onder Vista:

Start -> Configuratiescherm (Klassieke weergave) -> Netwerkcentrum -> linkerzijde; Netwerkverbindingen beheren :

Daar zoek je de verbinding op waarbij je IPv6 wilt uitzetten. (lan verbinding)
Op deze verbinding klik je met de rechtermuisknop en daarna met de linkermuisknop op Eigenschappen.

In het venster wat je nu voor je krijgt is een lijst te vinden met daartussen Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6)

Deze moet je uitvinken om IPv6 uit te zetten(, vergeet niet om op 'OK' te klikken).

Laat even weten of het hielp

hallo beste mensen die de moeite namen om te reageren op mijn vraag.

Het euvel is gevonden, had de pc naar de pc dokter gebracht maar die kon het niet vinden.
Dus weer mee naar huis, 1 pc helemaal leeggetrokken vond ik wel genoeg.

Toen was ik bij een gezin waarvan de man het zijn werk is om de systemen goed te laten draaien, ik ben kraamverzorgster, en die eeft het na een klein uurtje gevonden!!!

Er bleek een virus in mijn virusscanner te zitten en die belemmerde de toegang naar internet. Virusscanner uitgezet en gaan met de banaan, kon meteen weer op het net.

Met AVG helemaal geschoond en weer NOD 32 erop gezet, er waren nog wat kleine dingen die hij ook heeft aangepakt dus heb nu weer een pc die loopt weer zo snel en goed als waar die voor is.

Ben er erg blij mee, ondertussen had ik een pc waar ik al 8 maanden niet mee op het net kon.

Ook met mijn XP pc is hij nog even in de weer geweest omdat ik daar de upload sp3 van microsoft er niet op kon zetten, zodra die dat had gedaan bleef de pc alleen maar opstarten.

Ook dat heeft deze man aangepakt, het blijkt iets te zijn waar veel HP computers last van hebben, is toch niet te geloven, heb ik 155 euro betaald voor deze pc, helemaal zonder mijn bestanden teruggekregen met de zin, sp3 heb je toch niet echt nodig, we weten niet wat er aan de hand is met je pc, maar hij doet het weer!

Ok mensen jullie zijn nu op de hoogte, en mss ook weer wat geleerd van mijn verhaal.

groetjes Marion ( mooievrouw)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan