Geen internet via draadloos? LAN verbinding werkt perfect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berrie92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Beste mannen en vrouwen,

Een tijdje terug had ik het internet beveiligd, door hem aantesluiten op een laptop, en met succes. Het draadloze internet werkte het nog perfect op alle andere laptops. Op de laptops waar ik hem mee beveiligd had heb ik hem niet meer getest of het internet het nog deed.

Maar afgelopen zaterdag wilde iemand instellen dat hij op een bepaalde tijd gebruikt kan worden. We wilden instellen dat hij bijv. van 7.00 's ochtends tot 11 uur 's avonds te gebruiken was om te internetten en de rest van de tijd niet. We hebben de router toen gepakt, en aangesloten op de laptop waar ik hem eerder al mee had beveiligd. Deze zag hem niet, ook niet toen we hem helemaal gereset hadden, dus hebben we een andere laptop gebruikt, en daar moesten wij een vast IP voor de LAN verbinding, om op de router te komen, instellen. Deze was 192.168.1.10 om op dat ding te komen (ook gedaan op de andere laptop, toen ik hem voor het eerst had beveiligd.). Met deze laptop konden we er wel op komen, wat wij dan al heel raar vonden, en hebben gekeken of het gene wat wij wilden instellen of dat ook kon. Dat kon niet, dus hebben wij de router weerbeveiligd en weer terug gezet in het netwerk. We hebben de instellingen voor de LAN verbinding laten staan, en niet verwijderd.

Bijde laptops hebben we tot vandaag niet gebruikt, en nu willen wij internetten met die laptops, werkt het internet niet. Ook niet als we met de computer, die normaal op de LAN verbinding zit, op het draadloos netwerk gaan zitten (natuurlijk hebben wij de LAN kabel er uit getrokken :D). De LAN verbinding op weer een andere computer werkt wel gewoon. Het is dus alleen het draadloze internet wat niet werkt.

Wat kan hier het probleem zijn?

Technise gegevens van de router:
Merk: Linksys
Type: WAP4400N Wireless-N Access Point with Power Over Ethernet
Verbinding (wlan): 802.11n
Wifi Snelheid: 300Mbps

Met vriendelijke groet,
Bernd

je probleem

Heb je achteraf de instellingen van lan-verbindig of je draadloze netwerkverbindig,
terug gezet?

Reset je router nog eens door 10 sec op de reset knop acteraan de router te duwen.
Hiermee worden alle instellingen terug naar standaartinstellingen gepaatst,
maar dan word normaal je bereiliging ook eraf gehaald.

Groetjes Wouter

Heb je achteraf de instellingen van lan-verbindig of je draadloze netwerkverbindig,
terug gezet?

Reset je router nog eens door 10 sec op de reset knop acteraan de router te duwen.
Hiermee worden alle instellingen terug naar standaartinstellingen gepaatst,
maar dan word normaal je bereiliging ook eraf gehaald.

Groetjes Wouter

Nee die instellingen heb ik achteraf niet er af gehaald, maar volgens mij is dat het probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan