geen internet via draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddioot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Goedenavond allemaal, ik zit met een draadloos netwerk probleem:
ik heb internet van telfort en dus ook een modem van hun. Ik heb hier ook een router van icidu.
Op dit moment zit mijn kabel direct van mijn modem in de laptop (ik werk trouwens met vista). Nu werkt mijn internet prima, in mijn modem is het als volgt ingesteld:
Dhcp staat aan en heeft een pool die begint bij 192.168.1.245 en hij is 9 adressen groot.
Mijn modem heeft ip-adres 192.168.1.254.
Ik heb voor mijn router een vast ip aangemaakt in het modem op zijn mac-adres en dat is 192.168.1.253.

Als ik nu mijn router aansluit op het modem en mijn pc aan de router vind mijn pc geen standaard gateway en hij komt ook het netwerk niet op. ipconfig geeft dit:
Ethernet-adapter Bluetooth-netwerkverbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::a52a:f084:23b1:5a5f%8
Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.90.95
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Eerst had ik mijn router geen statisch ip-adres gegeven in mijn modem en toen werkte het ook niet, vandaar dat ik dit probeerde.

Mijn router is nu ook niet meer in IE te benaderen. Ik heb dit geprobeerd op 192.168.1.253 (omdat ik dit had ingesteld) en op wat andere ip-adressen die je zou kunnen verwachten.

Iemand een idee??

Kijk even hier voor hoe je draadloze router tot een draadloos accesspoint te degraderen, omdat je Telfort apparaat al een router is.
Lees in die instructie voor de Linksys54 het merk & type draadloze router die jij hebt.

Succes,

Tijs.

In het modem een ip adres maken voor je router hoeft helemaal niet.
De verbinding modem>router is dan dhcp terwijl je lan met statische adressen werkt.
Dus je modem herstellen zoals het was en met je router werken.
ik ken icidu routers niet ,maar er moet zoiets staan als <obtain ip adres automatically>
Voorts kun je dan je lan instellen met statische adressen.
je kunt ook geheel andere ip adressen gebruiken.
Zorg er wel voor dat je subnetmasker hetzelfde is als je modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan