geen internet via kabelverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsugarbaby

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
De kabelverbinding van mijn laptop met windows vista 64 heeft nog nooit gewerkt. Dat was tot nu toe geen probleem, daar ik altijd wireless online ging. Nu heb ik de laatste tijd problemen met mijn wireless verbinding, dus zou ik nu de kabel verbinding willen gebruiken. Maar die doet het niet. En heeft het dus nog nooit gedaan. Heb met UPC helpdesk van alles geprobeerd, maar niets. Wat kan ik nu doen?? Kan ik een nieuwe netwerkkaart laten plaatsen?? En indien ja, wat kost dat ongeveer??
Ik heb een HP laptop.

Je zou eens op de website van HP kunnen kijken of er nieuwe drivers zijn voor je netwerkkaarten (LAN en Wireless).

Wat je wireless problemen betreft, je kan een herstart proberen volgens
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/607887-Kan-niet-verbinden-naar-mijn-netwerk.?p=3869309
post #7
en je kan ook eens kijken of het druk is op jouw kanaal met InsSider
http://computertotaal.nl/article/21920/netwerkkanaal-wijzigen.html
en zo ja een kanaal proberen dat er een eind vandaan zit, bijv als je op een te drukke kanaal 6 zit dan naar 12.

probeer eens bij ne netwerk adapter je dns adressen in te vullen soms lukt het dan wel voor internet te verkrijgen

en alle windows updates gedaan ?

Laatst bewerkt:
Ik heb bij apparaatbeheer gekeken naar netwerkadapter. Daar staat geen geel vraagteken of zo.
Toen eens gekeken op de HP site. Ik ben een beetje huiverig om nieuwe drivers te installeren. Lijkt me zo technisch.
Wel via cmd ipconfig gedaan. Daar staat dat ik geen ip nummer heb. tenminste, er staan allemaal nullen.
Bij DHCP ingeschakeld staat: nee.
Moet daar misschien ja staan??
Moet ik nu dus drivers gaan installeren??
Gaat dat vanzelf, de installatie en zo bedoel ik??

Veel vragen, sorry.. maar ik wil graag dat ik bekabeld kan internetten. Dat heeft dus nog nooit gewerkt op deze laptop.
Laptop is HP DV7-1080 ed

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, liefst in eenvoudige taal, dus niet te technisch.

groet

dhcp instahelen is wel aangeraden dan verkrijg je van de dhcp adres een automatsich gegenereerd ipadres

Dan moet je domweg in Google inkloppen: dhcp
Het is een programmaatje dat in je router gebakken zit en dat programmaatje deelt IP-adressen uit aan de PC's en PS3 en Ipad enz die van internet gebruik willen maken. Als er Nee staat, doet ie dat niet. Duidelijk?

Gelukkig dat draadloos het wél doet. Je moet inloggen in je router door waarschijnlijk in je browser in te kloppen 192.168.1.1 (dat is hetzelfde nummer als de Standaardgateway bij Ipconfig, het vóórlaatste cijfer kan anders zijn dan ik hier zeg) met het wachtwoord. Dat staat op een sticker op je router maar als het goed is, heb je dat ooit wel eens veranderd. Ergens bij de instellingen kun je DHCP aan zetten. Kom je er niet uit, meld je dan hier met opgave van merk en type van je modem router.

een dhcp staat meestal ingebakken op router je bekijkt wat het ipadres is van router meestal 192.168.1.1 (of iets in die aard)
en hoe het in te schakelen ga naar netwerkcentrum ->adapterinstellingen wijzigen->Lan verbinding->rechtermuis status->eigenschappen->internet protocol versie IPV4 klik ->eigenschappen->en dan vink je automatisch ip adres laten toewijzen aan

dan geadvenceerd ->en klik toevoegen bij standaard gateways en typ daar het ip adres in van de dhcp (router)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan