geen internet via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, ik heb pc nummer 2 geformateerd en er opnieuw Windows ME op geinstalleerd. maar nu ziet de router de pc wel maar ik krijg met geen mogelijkheid een internet verbinding.... wie o wie weet waar dat aan kan liggen.. heb al van alles geprobeerd....

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Hoe heb je de instellingen staan in de pc? Automatisch of handmatig?

Wat voor een ipadres krijgt de pc?

De instellingen staan op automatisch en het adres is 192.168.1.101

Nee, ik krijg dan het antwoord onbekende host...

Als je winipcfg doet wat staat er dan bij je DNS

er staat geen DNS tussen.. wel adapter adres. ip-adres subnetmasker en standaard gate away.

Ik heb nog ff verder gekeken.. maar achter dns staat helemaal niks

Als ik op alles vrijgeven en dan vernieuwen aanklik in de ip-configuratie dan krijg ik de foutmelding dat de DHCP server niet gevonden is....

Als je de instellingen overneemt van een andere pc en die handmatig invoert in de probleempc lukt het dan wel?

waar kan ik de juiste instellingen hier vinden??
Gewoon onder netwerk???

ik heb trouwens altijd alles op automatisch gehad.. op deze computer.. dus waar kan ik de instellingen vinden?

Normaal gesproken zou alles in 1 keer goed moeten gaan met ME.

Rechtermuisknop netwerkomgeving en dan bij tcp/ip

ja dat dacht ik ook.. maar het is niet het geval
zou het uitmaken als ik er nu Windows XP overheen gooi???
Of zou het met de netwerkkaart te maken hebben

Je zou daarvoor eens de nieuwste drivers kunnen downloaden en installeren

:( nu staat mijn netwerk kaart op Windows aanmelding, hoe krijg ik dat weer op Aanmelden voor Microsoft netwerken???

Moet je handmatig toevoegen als service in hetzelfde scherm waar ook je tcp/ip en windowsaanmelding staat

Oke ik heb nu alles gedaan.. ook XP er over heen gegooit maar heb alles behalve internet... iemand nog een idee???

Wat is een standaard gateaway en wat hoort daar te staan???
Als ik de 2e computer op autmotisch ip adres verkrijgen zet.. dan krijg ik een heel vreem ip adres te zien.. en een subnetmaks van 255.255.255.0 maar er staat niks achet standaard gateaway.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan