Geen internet via Router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gabriellea

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2011
Berichten
3
Hallo,

Sinds 3 dagen geleden heeft mijn internet het begeven..
Ik heb wel eens vaker internetproblemen gehad, maar dan was het gauw opgelost doordat ik de stekker eruit deed, modem uit daarna aan etc. etc. Als dat niet werkte was ook wel eens de netwerkkabels goed aandrukken of mijn router resetten de oplossing. Dat heb ik nu al vaak genoeg geprobeerd zonder resultaat..
Aan mij provider (UPC) ligt het niet, die heb ik gebeld en zij vertelden dat ik gewoon internet hoor te hebben, wat klopt want als ik een de kabel rechtstreeks vanuit mijn modem in de laptop doe heb ik wel internet.
Wat dan weer raar is, is dat als ik hetzelfde op mijn computer probeer, ik geen internet heb.

Op al mijn computers heb ik Windows 7, een ADSL aansluiting, maak gebruik van AVG 8.5, een cisco modem (van UPC), en mijn router is van Q-tech (Access Point Wireless 54G). Daarbij wil ik wel opmerken dat ik nooit gebruik heb gemaakt van Draadloos internet maar van de LAN-poorten (ook omdat ik niet weet hoe ik draadloos moet instellen)
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, anders vrees ik dat ik een nieuwe router moet gaan kopen, als dat het probleem is tenminste.
 
Oke, ik probeer hier niet leermeester te spelen
Maar je zegt je maakt gebruik van een computer met ADSL aansluiten

UPC is kabel aansluiting, en de aansluting tussen je pc, router, modem enzo heet LAN (Local Area Network)

Ik ken het merk dat jij gebruikt niet maar dat zal waarschijnlijk een defect zijn. Wanneer doet het probleem zich voor. heb je iets speciaals gedaan in het modem.. etc etc.

En graag een screenshot van je router config
Je komt in je router config door in je PC dit te doen

Start -> typ 'cmd' (zonder aanhalingstekens) in het zoekvak -> Druk enter -> typ 'ipconfig /all' in het cmd (zonder aanhalingstekens)
Typ het IP v/d Standaard Gateway in je browser. Als het goed is zit je nu in je router config
 
Het probleem doet zich sinds 3 dagen voor en zover ik weet heb ik nooit iets met of aan mijn modem verandert..
Ik ben nu op de laptop en als ik die die config/all doe is mijn gate away: 62.162.61.1 .. als ik dit intyp bij internet krijg ik niks..
Als ik het bij mijn computer doe, kom ik er wel in alleen kan ik dus geen screenshot hierop plaatsen.. ( omdat het internet het alleen op mn laptop doet )

moet ik opzoek gaan naar iets specifieks als ik in het systeem ben?
 
Dat kan ik zo uit mijn hoofd niet zeggen.
Maak gewoon een paar screenshots en zet ze op een USBtje dan kun je ze wel via de laptop erop zetten :D
 
Hoi,
Probeer onder het tabje Access het protocol filter eens op Disable te zetten?
Wat heeft dat voor effect?

Verder zou ik t niet weten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan