Geen internet via WiFi, wel via kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjYing

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2012
Berichten
27
Hallo Helpmij'ers,

Ik heb sinds kort problemen met de draadloze verbinding op mijn laptop. Ik gebruik een ZyXEL router en een TP-Link Range Extender (problemen zijn er op beide). Rechts op de taakbalk staat dat ik internettoegang heb, maar als ik vervolgens via het netwerkcentrum naar de "Status van Draadloze Verbinding" kijk, zie ik dat er bij IPv4 "internet" staat, maar bij IPv6 "geen internettoegang". Via de kabel krijg ik overigens WEL internet. En ik heb de WiFi uitgetest op meerdere apparaten (laptops, iPads, iPhones enz.) en daarop werkt het WEL. Wat ook nog een raar punt van detail is dat Skype het WEL doet! Maar ik krijg geen enkele webpagina geopend en ook andere handelingen waarbij internet vereist is op mijn laptop lukken niet.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast heel erg bedankt!
 
Levert de ISP dan wel verbindingen met het IPv6 protocol?
Lijkt mij meer een dns probleem.
 
dat er naast IPv6 "geen internet" staat is normaal. Voor dat DNS probleem, in het cmd-venster kan je een ipconfig/all ingeven en bij je adapter zal hoogstwaarschijnlijk het ip-adres vd standaard gateway = ip adres dns server (zoiets in de trant van 192.168.1.1 of zo). Je zou de DNS servers van google eens kunnen proberen in te stellen voor je adapter en zien of dit verbetering geeft. In Win7: open netwerkcentrum. Adapter instellingen wijzigen > rechtsklikken op je draadloze adapter > eigenschappen > Internet protocol versie 4 selecteren > eigenschappen > De volgende DNS server adressen selecteren en dan
8.8.8.8
8.8.4.4
Invullen
 
Je zou eens kunnen ipconfig /all kunnen doen op je pc als je verbonden bent met wifi en eens met de lankabel. Kijk dan eens of je een verschil ziet. Ip mag anders zijn maar de rest niet
 
Uiteindelijk is het me gelukt door simpelweg een Static IP op te stellen! Heel erg bedankt iedereen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan