Geen internet, wel internet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Zette vanmorgen de pc aan, kan ik niet op pagina's komen, kan server niet vinden, na wat vette vloeken in uitvoeren winipcfg getypt en vervolgens geklikt op alles vrijgeven/alles vernieuwen. Weinig activiteit qua zandloper, toen een schermpje dat de dch---adapter (ben naam ff kwijt) vernieuwd ging worden, heb ctrl-alt-delete gedaan want heb daar geen verstand van. Pc uitgedaan en stekker van modem ook. 3 modem-lampjes gingen aan, de 4e niet. Pc weer aangedaan en weer geen internet, pc uit, weer modem uit/aan en nu ging wel alles branden, pc aan, procedure herhaald met winipcfg, qua vrijgeven/vernieuwen en hupsakee, alles doet het weer. Wat kan dat nou geweest zijn?

Hoi Gezina,

Had je helemaal geen verbinding meer met internet of was het alleen het surfen dat niet meer ging?

Groetjes,

Pieter

Pieter, helemaal niets, ook geen email, dood als het ware, alles doet 't weer maar ik snap niet wat er nou aan de hand was, met dit soort dingen voel ik me zo a-technisch! :confused:

Was 't niet gewoon zo dat bij de provider ( welke heb je?) een adapter vernieuwd moest worden? In dat geval is ie toch even uit de lucht...
confused.gif

Waarschijnlijk DHCP server van de provider uit de lucht. Dat zou de rare reactie op ipconfig /renew verklaren. Als je van die server geen respons krijgt, krijg je ook geen nieuw IP adres.

Groetjes,

Pieter

@ Hendricus en Pieter, kan allemaal, zoals ik al schreef, heb er nada verstand van, dus de providers (de mijne is Multikabel) vernieuwen ook adapters?, uh ja Pieter, het was iets met DHCP maar dan met adapter er achter. Ik ken alleen maar adapters die je gebruikt met b.v. een schaakcomputer en ook aan mijn telefoon hangt er eentje. ;) Bestaat er een handleiding aangaande Netwerkkaarten (voor kabel) en toebehoren voor dummies? :D

Oh, ze zijn wel aan het zooien, zal ik toch wat vaker op hun site gaan kijken, bedankt voor jullie rugge(n)steun!

Duurt nog wel even dus:
Type: Internet Werkzaamheden
Status: Open
Ticket: MK1068
Starttijd: 15/04 12:20
Eindtijd: 17/04
Betreft: News server
Impact: Vertraagde postings op de news-server.
Oorzaak: In verband met de huidige werkzaamheden wordt er tot donderdagmorgen meer feed gestuurd naar despool servers. Dit resulteerd tot donderdagmorgen in een verhoogde backlog. Donderdagmorgen zullenwe de feeds tunen zodat er een betere balancing ontstaat op alle spoolservers.
Huidige status: Deze vertraging op onze news-server is ontstaan door de voorbereiding op de werkzaamheden van komende Donderdag. Zie hiervoor het ticketnummer MK1047.

Nee, dat verklaart alles...is mij helemaal duidelijk, not...zucht. :D

Laatst bewerkt:
:thumb:...dat ga ik eens fijnemans allemaal uitprinten en goed bestuderen, mijn dank is oneindig Pieter!

Ik zou gelijk de provider een mailtje sturen of hij in het vervolg gewoon Nederlands kan schrijven. Wat een taal gebruik. Daar snapt de gemiddlde Hollander toch helemaal niets van.

Vraag of ze in Unox taal willen schrijven ( van die reclame :)).

Dit vind ik echt té.

Oh gelukkig dat jullie dat ook hebben qua, 'wat staat er nou toch eigenlijk'...anyway, duidelijk moge zijn dat het spul af en toe wordt onderbroken c.q. ...internet is de komende tijd af en toe naadje! :D (die Unox-taal is wel komisch, maar soms hoor ik dat ook echt hoor, dan kijk is die lui eens goed aan met een blik van, praat ff normaal ja!)

Als laatste wat meer duidelijkheid in bijna gewone mensentaal:
Type: Internet Storingen
Status: Open
Ticket: MK1067
Starttijd: 15/04 07:00
Eindtijd:
Betreft: Internet problemen volledige gebied
Impact: Geen internetverbinding mogelijk in het gehele dekkingsgebied van Multikabel.
Oorzaak: Switching problemen.
Huidige status: Het grootste deel van de storing is inmiddels verholpen, op dit moment zijn er alleen nog problemen in delen van de Haarlemmermeer.
Extra Info: Update: Als gevolg van de problemen van vanmorgen zijn problemen met diverse DOCSIS netwerkcomponenten opgetreden. In diverse delen van het Multikabel dekkingsgebied kunnen nog problemen ervaren worden.
Nah, dat weten we dan ook weer!

Ik had precies hetzelfde, maar als je even de tv aanklikt, en multikabel bekijkt ( ik woon dus ook ik Hoorn) weet je gelijk wat er aan de hand is en dat scheelt weer een hoop stresssssssssssss:D

Voorheen keek ik daar wel eens op maar echt actueel waren ze daar niet, (en ook niet deskundig als ze lachend hoaxes verwarren met virussen, heb ze daarover toen gemaild en komt nu niet meer voor) kennelijk is dat nu aan het verbeteren, thnx voor de tip plaatsgenoot! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan