geen internet, wel mail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee hoor, geen uitroeptekens in apparaatbeheer...
Ook de netwerk wizard geeft geen resultaat.
Ook het aparte opstarten zonder positief gevolg.

Het zou een winsock probleem kunnen zijn. Probeer dit vanuit dos-scherm:
start - uitvoeren - cmd - netsh int ip reset t - netsh winsock reset - opnieuw opstarten
Groet, Martin

Nee helaas,
winsock reset gepleegd en weer geen resultaat!

groeten Mark

eeyy mark,

K zat net het forum te lezen in ik zit met exact hetzelfde probleem. op mijn desktop werkt het internet niet maar ik kan wel mail binnenhalen en msnen. Ik zit nu met dezelfde LAN-kabel aan mijn laptop en dat werkt wel.
Ik neem aan dat bij jou het probleem na 1 jaar wel opgelost is. Zou je mij misschien verder kunnen helpen?? ik heb vanalles geprobeert. Hoe is het bij jou weer goed gekomen?

alvast bedankt,
Peter

Hallo Peter,

Kijk eens bij internet explorer onder
extra - internet opties - verbindingen - LAN instellingen
of er niet per ongeluk een proxyserver aanstaat.
Als daar alles goed staat, scan je de computer met Anti Malwarebytes, Lees wel goed hoe deze te gebruiken.
Ik hoor wel hoe het is gegaan.

Groeten,

Martin

Hallo Martin,

de vinkjes bij de proxyservers staan allemaal uit. die had ik al gecontroleerd. Ik zal anty mallwarebytes ff draaien hopen dat dat wat uithaald.
in ieder geval bedankt voor je reactie. Ik zal ff laten weten of het geholpen heeft.

Greetz Peter

Hallo Martin,

Ik heb anti Malwarebytes gedraaid en hij had 29!!! infecties gevonden, deze heb ik in quarantaine geplaatst en verwijderd. Daarna heb ik internet weer geprobeerd maar het was allemaal zonder resultaat. Ik zag in het logboek van malwarebytes wel een infectie staan in het register onder: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\windows\Currentversion\explorer\Browser helper Objects\[e820695f-9399-46e1-a103-cf94a0cddedf]
Dit was een Trojan. Zou het daar miss aan kunnen liggen?
iig bedankt voor de hulp:thumb:

Greetz Peter

Hey Peter,

Ik denk dat je te maken hebt met IE Defender. Ben je die naam tegengekomen? Of anders de naam van de Trojan?

Groeten,

Martin

hallo Martin,

Ik kan niks vinden over IE Defender. misschien kijk ik verkeerd maar waar zou ik dat kunnen vinden?? En zou de naam van de Trojan "Trojan. Vundo. H" kunnen zijn??

Greetz Peter

Ha die Peter,

We zijn in de 'virushoek' beland. Daar heb ik meer info voor nodig. Dat gaat meestal in de vorm van Log-Files. Dat gaat hier niet zo makkelijk. Daarvoor ga ik zelf meestal naar http://www.nucia.eu/forum/index.php
Als laatste hint heb ik dit: Download ATF Cleaner http://www.atribune.org/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=25 en voer deze uit.
Download TrojanHunter http://www.misec.net/ en voer deze uit. Hiermee vind je eventuele Trojans, maar je kunt ze er niet mee verwijderen. Dat zal handmatig moeten. Mocht dat niet helpen, plaats dan een Hijackthis logfile op Nucia.eu

Ik hoor het wel.

Groetz,

Martin

Laatst bewerkt:
Hallo Martin,

Ik heb dinsdag ff met Planet gebeld en we hebben een aantal dingen doorlopen maar dit hielp allemaal niet, toen zei die man(en van de weinige wel vriendelijke medewerkers) dat ik ff de Norton remove tool moest draaien. Dit heb ik zonet gedaan em met suc6. Ik heb weer internet!!! echter geen virusscanner meer maar mijn abbo loopt morgen tog af en k stap over op een andere.
Het lag dus niet aan de virussen maar aan de scanner:) Alsnog hartelijk bedankt voor de hulp:thumb::thumb:

Greetz Peter

Hoi Peter,

Goed dat het is opgelost. Maar jij zegt wel dat het niet door de virussen kwam, maar hoe kan Norton opeens je internet afsluiten. Het eerste wat een virus probeert, is je virusscanner afsluiten.
Succes met je nieuwe scanner. Er zijn er genoeg, ook gratis.

Graag gedaan!

Martin :thumb:

Hoi Peter,

Goed dat het is opgelost. Maar jij zegt wel dat het niet door de virussen kwam, maar hoe kan Norton opeens je internet afsluiten. Het eerste wat een virus probeert, is je virusscanner afsluiten.
Succes met je nieuwe scanner. Er zijn er genoeg, ook gratis.

Graag gedaan!

Martin :thumb:

tja daar zit ook weer wat in. Whatever...:P het is opgelost:P
nogmaals bedankt voor de hulp

Greetz Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan