geen internet wel netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackall

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
11 feb 2002
Berichten
10.728
Besturingssysteem
windows 10, windows11
Office versie
2023
Hallo allemaal.
Het probleem is het volgende.
2 pc's delen met internet via een unex iso50s dsl/cable router.
Het naderen van beide pc's is geen probleem.
Maar nu, de router krijgt geen verbinding met de kabelmodem(com21, chello, nw model).
De instellingen van de router(wan) staan zeker weten goed, alleen de verbinding tussen de router en de kabelmodem is weg.
Wie weet hier een oplossing??
 
Mac adres van de netwerkkaart van chello geklooned naar je router?
 
Ja heb ik al geprobeerd.
evenals het mac adres van de modem zelf.
Alles werkt wel, behalve de verbinding tussen de modem en de router.
Weet alleen niet of het te maken kan hebben met de utp cable. Gebruik nu een strait, of zou ik een crossover kabel moeten hebben.
Met een crossoverkabel is dan de verbinding geen 100 maar 10mbit.
De pdf van de router biedt ook geen uitkomst.
Of zou er iets in de modem zitten wat een netwerkverbinding tegenhoud?
 
Laatst bewerkt:
Je moet niet het macadres van je modem maar toch die van je netwerkkaart hebben die je van Chello hebt gekregen.

In welke poort van de router heb je kabel van het modem inzitten en in welke poorten zitten je pc's
 
Router/modem op de wan aansluiting(rj45).
De pc's op de poorten 1+2.
De pc's hebben onderling wel verbinding met elkaar.
Alleen de modem en de router niet.
De wan instellingen van de router nog eens gecheckt en staan goed.
Het mac adres van mijn netwerkkaart gekloond in de router. Ook al staat de andere pc uit(geeft de router ook aan in de status) krijg ik niets voor elkaar.
Ook het vermelden waard, de link(lampje) op de modem geeft geen kick, als de router is aangesloten evenals het lampje op de router. Vandaar dat ik de link legde op de type utpkabel. Hiervoor had ik een simpele hubje en werkte perfect, totdat de hij R.I.P. was.
 
Had je al eens geprobeerd met een crossover kabel?

Zonee doe dit eens en maak je geen zorgen over dat de snelheid van 100 Mbits naar 10 Mbits (+/- 10000 Kbits) want, ik zag op de site van www.chello.nl dat het duurste pakket een max snelheid heeft van 3000 Kbits dus ruim onder de 10000 Kbits. En aangezien internet niet sneller kan maakt het niet uit hoe snel het netwerk is.

De groeten,
Mark
 
Ik heb hetzelfde probleem met een E-tech router en quicknet (Multikabel) aansluiting.
Bovendien kan ik erg slecht de router bereiken via mijn PC's maar met wat moeite gaat dat wel weer.
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat met die cross-cable
 
Hey, boyz.
Ik heb inmiddels de router die het probleem vormde overboord gegswiept en een andere aangeschaft.
Het probleem is hiermee opgelost.
Des al niet te + nog bedankt voor de inzet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan