Geen internet/wifi smartphone Polaroid PRO4611PR001 mogelijk (thuis)

Status
Niet open voor verdere reacties.

barcus64

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2013
Wij hebben wifi thuis, maar we krijgen op de smartphone geen internet. Hj herkent het netwerk, zegt dat hij hiermee verbonden is, maar vervolgens is er geen internetpagina op te vragen.

Wat moeten we instellen op de telefoon? Laptop en I pod van andere huisgenoten doen het wèl!
Er zit een 'pairing' knop op de router; dit helpt ook niet.
Op de router zit géén beveiliging.

Iemand een goed idee?

Alvast dank!

Hallo,
Welkom op Helpmij.nl!

Het kan aan het Wireless kanaal van je router liggen.
Als deze op bijvoorbeeld het kanaal 1 staat, kunnen niet alle routers hierop. Je kunt op je telefoon de app "Wifi-Analizer" downloaden. Klik rechtsboven op het oogje en klik op "Kanaal beoordeling". Het kanaal met de meeste sterren moet je instellen op je router.
Waarschijnlijk moet je inloggen op http://192.168.2.1 in je browser. Als dit de eerste keer is dat je hier inlogt is het wachtwoord waarschijnlijk of een leeg vak of admin. Je moet zoeken naar instellingen voor het wireless netwerk. Hier kun je het kanaal aanpassen.

Mocht het niet lukken: Welke router heb je precies?

Succes :thumb:

Beste Jesse 123,

Bedankt voor je hulp en tips!

Ik heb inderdaad al ingelogd op de router, een Livebox (Sagem) van Orange (we wonen in Frankrijk). En daar heb ik de kanalen gezien...en ik kan die wijzigen, maar hoe weet ik welk kanaal ik moet hebben? En het aanpassen van dit kanaal, heeft dit geen consequenties voor de laptop/IPod?? Dan heeft de smartphone internet en de overige apparatuur niet? Kanaal staat nu op 10 (2.457 GHz). En het downloaden van de Wifi Analyzer...dan moet de smartphone eerst op het internet kunnen...toch?

Die app kun je ook downloaden op de iPod. Als het goed is kan dit met deze app.
Dit weet ik niet zeker omdat ik deze niet geprobeerd heb.
Mocht dit niet lukken kun je in je router ook gewoon een ander kanaal instellen.
Probeer er een paar tot alle apparaten op internet kunnen.

Als het is gelukt kun je de status op "Opgelost" zetten.

Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan