geen internet / ziet welrouter

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Geachte helpers, vandaag kwam dochter met haar laptop bij mij, en wilde hier draadloos internet op. lukte eerst even,maar nu ineens doet hij het niet meer.hij ziet wel mijn router, maar geeft aan " Beperkte of geen verbindingsmogelijkheid". is Router haar MAC adres ingevoerd,maar GEEN resultaat.
Ben WPA 2 beveiligd, heb ook de Netwerk sleutel ook ingevoerd.
Het enige wat ik kan ontdekken is dat windows Firewal NIET is in te schakelen.
Als ik firewal wil inschakelen zegt hij"Windows kan deze service niet starten:windows firewall(WF) /Internet-verbinding delen (ICS)"
geef ik OK, verder NIETS.?

Wat is er gebeurd.?? en wie heeft voor mij de oplossing, op een ander onbeveiligd netwerk precies het zelfde/
PC draait onder Windows XP.

Ga naar start>uitvoeren>typ: services.msc>enter en kijk bij Windows Firewall of die service op automatisch staat e/o probeer 'm daar handmatig te starten. Lukt dit niet dan kun je het slachtoffer zijn geworden van spy e/o malware of virus.
In dat geval klik op de link van mijn handtekening,download dat programma,zet het op een stick en installeer het op de pc van je dochter,draai het programma evt. in de veilige modus (meestal F8)

Mik Zjegger, eerste deel gedaan,krijgt dan melding Fout 10050 "Een socketbewerking heeft een niet aktief netwerk gevonden".

maar deel2 bedoel je Mbam downloaden.???

bedankt alvast. oorzaak is er denk ik, lukt misschien oplossen, goed gevoel bij.!!

Als ik dit programma op mijn eigen laptop draai, die is soms zo traag.! Kan dit misschien ook helpen.??

Ja hoor,wat ook kan helpen is zoveel mogelijk automatische opstartprogramma's uit te vinken onder msconfig.

Mik, kan ik de geinfecteerde bestanden gewoon VERWIJDEREN?zitten troyans ed tussen.?

In principe wel,want evt. foute verwijdering (om het zo maar te zeggen) kan uit de quarantaine teruggeplaats worden.

Alle besmettingen verwijdert, pc opnieuw opgestart, maar HELAAS geen verandering>

Probeer de opdracht netsh winsock reset vanaf de command-line je hebt dan wel kans dat je evt. antivirussoftware opnieuw moet installeren.
Lees eerst de procedure handleiding!
Edit: Kijk eerst even of in Internet Explorer: Extra>Internetopties>Verbindingen of er geen Proxy-verbinding is ingesteld door een virus/trojan.
Kun je inmiddels wel je Windows Firewall weer inschakelen?

Laatst bewerkt:
goede morgen, !

Windows firewal is NIET in te schakelen, netsh winsock gereset GEEN resultaat.
Wat ik wel ontdek is dat als ik PC uit doe,hij steeds aangeeft"PROGRAMMA BEEINDIGEN, EXPLORER.EXE.
Dit programma reageert niet,dan gaat er een balklopen, waarna ik door middel van Nu Beeindingen de pc pas afsluit.
Kan het hier soms mee te maken hebben.?

Wat je nog zou kunnen doen is Ccleaner erop loslaten (register opschonen). Het kan ook zijn dat je nog niet helemaal van je infecties bent verlost. Je kan dit programma er nog eens op loslaten ook kun je AutoRuns downloaden die,uitgebreider dan taakbeheer van Windows,laat zien wat er allemaal precies mee wordt opgestart.
Succes.

ik heb hem een beetje werkend gekregen, heb de recovery cd gedraait,en aangegeven dat ik Windows opnieuw wilde installeren,en na UREN updates ophalen werkt deel 1 weer,en dat is INTERNET. Firwewall werkt ook weer en staat INGESCHAKELD.
Het enige wat nu gebeurd is, Als ik pc uit gaat doen,geeft hij aan Programma Beeindigen :explorer.exe
programma reageertniet ed,daarna moet Nu Beeindigen worden aangeklikt en pc gaat dan pas uit?

snap je het verhaal een beetje?
Bedankt alvast. Kees

Dat geeft aan dat het programma explorer.exe (Windows Verkenner) niet correct wil afsluiten omdat er wellicht nog een programma op de achtergrond draait.
Als je vertrouwt bent met het register kun je deze tweak proberen. (maak voor de zekerheid eerst een systeemherstel of exporteer de originele sleutels naar een map)
start>uitvoeren>regedit>enter
Ga naar de volgende registersleutel
HKCU\Control Panel\Desktop
Verander de waarden in de onderstaande
HungAppTimeout = 1000
WaitToKillAppTimeout = 1000
WaitToKillServiceTimeout = 1000
AutoEndTasks = 1
Succes.

HOERA, BEDANKT inderdaad probleem opgelost, alleen "WaitToKillServiceTimeout = 1000 " komt in mijn register niet voor.
wel die andere items aangepast en hij werkte NA de pc opnieuw opgestart te hebben.

Ik wil je NOGMAALS bedanken, dochter blij,en ik tevreden.
HIHI LOL

Die " WaitToKillServiceTimeout " kun je evt. zelf aanmaken maar als nu alles ok is zou ik het zo laten.Fijn dat het opgelost
is en succes verder. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan