geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Op de zaak hebben we netwerk met een ADSL-verbinding.
Nu werkt op 1 pc internet niet meer.
Er is wel verbinding, maar wanneer je IE opend, doet ie niets.

Op deze pc bestaat ook een analoge verbinding om auto's APK af te melden(intranet).
Wanneer je IE nu opend krijg je het inbelscherm tezien voor de analoge verbinding. Welke instelling zie ik over het hoofd?

Greetz Patrick

Extra -> Internet Opties -> Verbindingen. Daar kan je instellen hoe hij verbinding moet maken, dan wel via een lan of via een inbelverbinding.

Op het moment dat ik IE probeer te openen, heb ik een werkende Lan verbinding, alleen IE werkt niet
IE werkt wel met de analoge verbinding.

Greetz Patrick

Windows en dus ook IE pakt automatisch eerst een inbelverbinding en als die er niet is je ADSL. Weet alleen niet hoe het komt of hoe het is uit te schakelen.
Het is niet echt handig, maar je kunt continu je inbelverbinding disablen en dan zou het moeten werken.

Niet echt een nette oplossing.

Maak een nieuwe inbelverbinding voor je adsl, en plaats ( als je klaar bent) daarvan een snelkoppeling op je buroblad.

oohh wacht ff, die pc zit in een netwerk natuurlijk? stom van mij. Heeft hij het wel altijd gewoon gedaan? en wanneer zijn de problemen/prbleem onstaan.

Laatst bewerkt:
Ter aanvulling, werkt er op jullie bedrijf geen netwerk/systeembeheerder die hier even naar kan kijken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan