Geen internet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rex0r

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2005
Berichten
8
Hey allemaal,

Ik kom er echt niet uit, ik heb laatst een Sweex netwerkkaart gekocht, alleen toen ik een UTP kabel in mn pc stak, en daarna in een HUB kreeg ik geen internet, en de rest wel... Bij de winkel zeiden ze dat de netwerkkaart het deed, dus lag het aan mijn pc ( het zal eens niet zo zijn ).
Kunnen jullie mij helpen?
Ik krijg schijnbaar ook geen IP toegewezen, hij blijft op 0.0.0.0 :confused:

Alvast bedankt!
Rens
 
je moet eens je modem(die je dus al had) de stekker er 1 minuut uit halen en dan er weer insteken
 
Met een hub wordt er geen ip adres afgegeven aan de pc, deze moet je zelf ingeven in dezelfde range als de overige pc's. bijv. 192.168.1..... en dan kijken of het werkt.
 
TCP/IP-instellingen vindt je als volgt: Rechtermuisknop op netwerkomgeving, en dan de eigenschappen van de verbinding(Bij XP) andere windows eigenschappen van het tcp/ip protocol.

Maar hoe staan de andere computers dan ingesteld? En tussen de hub en het internet, daar hangt nog een router tussen?
Heeft jouw computer het wel gedaan op het netwerk? En heb je wel de juiste drivers geinstalleerd vor de kaart? Kan je wel pingen naar 127.0.0.1 als de kaart erin zit?
0.0.0.0 duidt soms ook op problemen met het ip-adres dat ie krijgt, of een fout van de dhcp-server. Want als ie geen dhcp-server vindt. Dan begint ie met 169-loseradreessen. ;)

Misschien ook eens in de eventviewer kijken: start> uitvoeren > eventvwr, of daar meldingen over dhcp of andere ip-gerelateerde dingen staan.

Succes in ieder geval,
En vragen??? Stel ze gerust
 
FF tussendoor

Mijn nichtje heeft een nieuwe pc gekocht de oude netwerkkaart in de oude pc laten zitten , en in de nieuwe pc een nieuwe netwerkkaart .

Na een hoop geklungel de provider gebelt ( Chello)

Toen deze hoorde van de nieuwe kaart zei die dat ze hem even zouden configureren , met andere woorden chello herkende de nieuwe kaart niet .

Misschien dat hier iets inzit .:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan