geen internet !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saphira

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2004
Berichten
256
hallo:)

Ik deel een computer met een aantal mensen, en nu is er op geklooit:mad:
Het is namelijk zo ,
er is een bedrade pc , router , en een draadlozen laptop .
Op de laptop kan ik gewoon internetten , maar op de bedrade computer is er geen internet meer te krijgen .
wat mij is opgevallen , ik zie rechtsonder bij de tijdsaanduiding , dat er een icoontje (2 kleine tvkastjes)bij is gekomen het lijk volgens mij dat er geprobeerd is om een nieuw netwerk te maken .
hoe kan ik dat nieuwe netwerk verwijderen , zodat me oude net werk het weer doet
 
start, instellingen, netwerk en inbelverbindingen.

Daar vind je je lanverbindingen.

Wat is het ipadres dat je krijgt op die pc?
 
Hoi m@rio !
Ben een leek op pc gebied,ik heb xp , dus ik ga naar start , je bedoeld bij instellingen configuratie ? als ik day aan klik , kan ik netwerk verbindingen aan klikken , dan zie ik een icoontje , die heet Lan-verbinding, maar zie geen ip-adres ?
 
Zo kom je er ook :)

Maar voor het ipadres kun je naar start gaan en dan uitvoeren kiezen en typ daarin: cmd en druk op OK

In het dosvenster typ je in ipconfig /all en druk je op enter.

Wat zie je dan?
 
ok , ik heb het denk ik gevonden , ik zie staan bij , status van lan verbinding , dat er een ongeldig ip adres is
 
Zie je een ongeldig ipadres (zoja welke) of staat het er letterlijk?
 
ja het staat er letterlijk .
en die optie van het dos venster , ipconfig /all intypen , en dan zie ik staan
autoconfiguratie IP-adres 169.254.243.33 staan
 
m@rio , heb dat progje gedraaid , maar geeft geen resultaat , zie nog steeds dat icoontje staan met 2 tvbeeldjes en nog steeds geen internet op me computer
 
Laatst bewerkt:
Zolang er geen kruis door die computertjes staan is het niet zo erg. Is een vinkje uitzetten en je bent die pc'tjes kwijt.

Hebben ze niet met de kabel lopen knoeien?
 
Toen ik die router voor het eerst aan had gesloten , met al mijn weinige kennis , had ik op mijn computer helemaal geen icoonjtes van een netwerk , dus daarom viel het mij direct op , dat er een nieuw icoontje zit met uitroepteken, nu heb ik dat dus uitgeschakeld , en die pc'tjes ben ik dus kwijt , maar heb dus nog geen internet, ik heb de kabels nagekeken , maar dat zit goed aangesloten.
die router doet het dus gewoon , wandt ik gebruik dus nu die laptop met internet verbinding.
er zou toch een mogelijk heid moeten dat het internet ook op me gedraade pc terug komt ,
 
Heb nu net vernomen , dat er geprobeerd is om via start -mijn computer-rechtermuis-netwerkverbinding maken is uitgevoerd:mad: terwijl ik dus al een netwerk had hoe krijg ik het weer goed :confused: ?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Saphira
Hoi m@rio !
Ben een leek op pc gebied,ik heb xp , dus ik ga naar start , je bedoeld bij instellingen configuratie ? als ik day aan klik , kan ik netwerk verbindingen aan klikken , dan zie ik een icoontje , die heet Lan-verbinding, maar zie geen ip-adres ?

Dit wordt nu even gissen voor mij aangezien ik geen xp machine in de buurt heb.

Als je rechtsklikt op dat lan icoontje en dan eigenschappen kiest heb je volgens mij 3 tabbladen. Bij de 2e of 3e kun je de verbinding herstellen
 
Ik dnenk dat het de DHCP server is die niet lekker zit. Probeer ff je router aan/uit te zetten en idd vernieuwen van netwerkinstellingen. Dit kan ook zo -> Start -> Uitvoeren -> cmd -> ipconfig/renew
 
m@rio als ik dus naar net werkverbindingen gaat , zie ik dus dat icoontje 2 pctjes , als ik die inschakeld , en met mijn rechtermuis aan klikt , zie ik 3 tabs,
1- algemeen
2- verificatie
3- geavanceerd
zie daarbij nergens staan , verbinding herstellen .
nu ik dus die verbinding heb aangezet , zie ik weer dat icoontje , met 2pc'tjes rechtonder in beeld met uitroep teken.
als ik daarop klikt , krijg ik een venster met , status van lan verbinding met 2tabsbladen
1-algemeen
2- ondersteuning , daar staat bij herstellen.
dan gaat hij het ip vernieuwen .
krijg dan de melding

het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden -voltooid Het IP vernieuwen
 
als ik alleen ipconfig invult , krijg ik dus wel iets te zien
zoals ethernet-adapter lanverbinding
 
Dus een domboo iemand, heeft een nieuw netwerk verbinding gemaakt op mijn bedraade computer via start - mijn computer-rechtermuis-netwerk verbinding maken , dus die oude netwerk is verdwenen van mijn bedraade computer.
Nu heb ik dus wel internet op me draadlozen laptop , maar geen internet verbinding op mijn bedraade computer meer .
Hoe krijg ik weer me oude netwerk verbinding terug ?
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen heb ik een ghost backup bestand van me C-schijf , ,die ik na de installatie van de router had gemaakt ,om evt voorbereid te zijn als er iets mis zou gaan terug gezet .
alles opgelost dan .....dacht ik ... nee hoor die 2pctjes staan er gewoon weer van dat nieuwe gemaakte netwerk , dacht dat die ghost backup alles zou vervangen , dus ook dat nieuwe netwerk , zodat ik gewoon me oude netwerk terug zou hebben ..........
 
Probeer de wizard netwerk instellen eens. Of probeer met systeemherstel terug te gaan naar een punt dat alles nog goed was.

start->alle programmas->bureau accecoires

Voor wizard netwerk instellen ga je daarna naar communicatie.

Voor systeemherstel ga je naar systeemwerkset.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan