geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
782
Beste helpers,

Een collega van me heeft al een tijdje geen internet meer, ik ga van de week ff langs om te kijken of ik iets kan doen voor haar.

Ik wil wat dingen nalopen , maar misschien dat jullie wat meer dingen weten wat belangrijk zou kunnen zijn voor dit probleem.

Ze is aangesloten op kabel.

Ik dacht zelf aan de volgende stappen:
1 kabels controleren
2 lanverbinding
3 temp files leegmaken
4 eventueel firewall problemen...

Ik weet niet wat voor proggies ze gebruikt, ze heeft wel sinds een tijdje hitmanpro geinstalleerd, ik weet niet of dat problemen zou kunnen geven.

Iedergeval suggesties van jullie kant kan ik goed gebruiken.

b.v.d Marcel
 
nog 1 optie

modem kan in standby stand staan, geldt ieder geval voor chello, op het modem zit een standby knop 1 x indrukken en er is weer internet
 
1marcel zei:
ze heeft wel sinds een tijdje hitmanpro geinstalleerd, ik weet niet of dat problemen zou kunnen geven.
Zou kunnen. WinsockFix dus even meenemen als je bij haar langs gaat.

EDIT: ook Internet Explorer Fix maar even meenemen. Dat tooltje herstelt de schade die Hitman Pro in Internet Explorer kan aanrichten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt ,
Dougie en Buffy.

Ik zal het pas zien als ik daar ben, helaas heb ik niet veel info .

De proggies heb ik gedownl en kijk dan wel of ik ze nodig hebt.

Wat betreft internet volgens haar ... kan het de pagina niet weergeven of ik dan winsock en ifix gelijk moet proberen weet ik niet¿

gr. Marcel
 
wat je allemaal kan testen

1) branden de lampjes van de nic wel als de kabel is aangesloten?

2) zijn de drivers wel goed geinstaleerd in appraatbeheer?

3) is de kabel of de nic poort beschadigd?

4) wat krijg je als je ipconfig doet?

5) ping 127.0.0.1 krijg je hier een antwoord op?

6) modem van het stroom, computer uit, 2 minuten wachten, modem aanzetten, wachten tot alle lampjes van modem weer branden, zet de computer weer aan en kijk of er verbinding is.

7) als ze een pci nic kaart heeft zet de kaart eens in een ander pci slot.

8) is er al contact opgenomen met de isp om te zien of het probleem misschien van de isp ze kant komt.

9) check of de firewall of viruscanner niet toevallig internet blokeert, werkt de mail bjiv wel, dan zal het waarchijnelijk een firewall of virusscanner zijn.

10) gebruik een herstel punt naar een datum dat je weet dat het nog wel werkte.


Komt uit al deze punten dat het internet het nog niet doet? je zou dan nog als laatst een her instalatie kunnen overwegen, maar waarschijnelijk is de netwerk kaart dan toch kapot.
 
En weet je via welke aanbieder zij kabel heeft.
Dan zou je ook nog even op de site van de aanbieder kunnn kijken.
Meestal stan daar nog wel wat instellingen.
print die uit en je hebt de gegevens bij de hand voor als het nodig mocht zijn.
 
Allen bedankt voor jullie reacties,

Dit zal zeker hun steentje bijdragen op het probleem..

gr. Marcel
 
1marcel zei:
Wat betreft internet volgens haar ... kan het de pagina niet weergeven of ik dan winsock en ifix gelijk moet proberen weet ik niet¿
iefix draaien kan sowieso geen kwaad, dan krijg je de standaardinstellingen van IE weer terug.

Dat de pagina niet kan worden weergegeven, kan er ook nog op duiden dat er iets fout zit in het Hosts bestand. Kijk daar dus ook even naar.
 
ff een update bij vorig verhaal:

Ben langs geweest , en internet was snel verholpen , namelijk bij lan verbinding stond proxy server aangevinkt. Deze uitgezet en voila internet weer terug.

Maar er zijn nog al wat andere vraagtekens die ik bij haar comp opmerkte.
Volgens haar heeft ze een gekraakte hitmanpro geinstalleerd met een key code.
Nu ben ik niet zo hitman achtig dus het proggie ken ik niet maar als hitman gratis is¿ waarom dan een key code¿
Ze heeft dus deze een keer laten runnen en die heeft nog al wat dingen verwijdert die niet verwijdert mocht worden, zoals haar virus scanner.
Ze had normaal nod32 die staat wel in haar software file, maar niet meer actief.
Ik heb deze willen activeren , maar kreeg ook gelijk de melding dat de licentie was afgelopen. Volgens mij zou deze dan toch actief moeten zijn alleen dat er geen updates binnen komt. ( correct me if i,m wrong )..

Na een online scan met ewido heeft deze 11 infecties kunnen verwijderen en voor de veiligheid maar ff antivir guard geinstalleerd.

Kan hitmanpro zoveel ( schade ) aanrichten¿

Als het mag heb ik nog deze vraag..

Er komt nog steeds een lastige kader scherm in beeld die ik niet kan thuisbrengen.
Het betreft:

Lazy Mail Exeption

Generic. value_error
{ Reg query Valuex () failed: value "Activation " (2) }

Deze komt regelmatig in beeld , bij toepassingen uitschakelen werkt maar eventjes.

Omdat het voor mij ook een onbekend comp is, met al haar fav. proggies , wil ik me niet teveel opdringen om dingen te veranderen, mijn gevoel zegt dat hitman pro niet het juiste middel is om haar comp op te schonen.
Ze werkt met windows 2000

Excuses voor het lange verhaal, hopelijk duidelijk gesteld en in afwachting van jullie antwoorden.

gr. Marcel
 
hitman pro maakt meer kapot dan je lief i.
In deze schil zitten trail versies en ja daar kan ze een crack ingezte hebben.

Windows 2000 wel met service pack 4 hopelijk en de internet explorer wel geupdate.
je zou eens een hijacklog kunnen plaatsen bij hijackthis.nl
 
ik heb ook problemen met internet na nieuwe hitmanpro : PCP-IP zou niet ginstall zijn.......heb al hitmapro eraf gegooid enz, maar niets
betreft Win Xp met Lan-verbinding, blijkbaar veel problemen, maar wie heeft DE oplossing??
 
heb je al eens een vraag gesteld bij hitman pro zelf.
dus hier.
 
moet bestandje Iefix downloaden, maar geeft foutmelding dat 'hij geen toegang kan krijgen, bestand in gebruik........'
 
opgelost!! opgestart in veilige modus, Iefix er op losgelaten en voila...........
mercikes,, toch niet meer gebruiken Hitmanpro.
kent iemand goed alternatief?
 
adaware
spywarblaster
ewido.

deze zitten ook in hitman pro maar appart werken ze wel goed.....de schil hitman is niet zo aardig voor deze progjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan