Geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

didero

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Berichten
21
Ik zit met volgend probleem:
Ik wil een tweede pc (Windows xp)aansluiten op het internet. Wanneer ik de kabel rechtstreeks op de pc aansluit zoekt die onmiddellijk een verbinding. Na een tijdje krijg ik de melding dat de pc geen verbinding kan maken met het internet.

Het volgende heb ik reeds uitgevoerd:
De ethernet-adapter van mijn andere pc (windows ME) geïnstalleerd op de tweede pc. Kan hiermee wel internet bekomen. (op beide pc's)

Een nieuwe ethernet-adapter gekocht en geïnstalleerd. Opnieuw geen internet. (rood lampje knippert; groen lampje brandt vast)
De nieuwe ethernet-adapter op mijn eerste pc geïnstalleerd -> ook geen internet hiermee.
Nieuwe ethernet-adapter laten controleren in de winkel: werkt perfect.

Met de nieuwe adapter op de pc heb ik het volgende reeds gedaan:
het commando cmd; ipconfig/all ingevoerd. Dit gaf volgend resultaat:
Fysiek adres : 00-00-E8-00-11-AA
Hsp ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
Autoconfiguratie IP-adres: 169....
Subnetmarker: 255....
Standaardgateway:

Winsockfix en lspfix uitgevoerd: zonder resultaat.

De ethernet-adapter van mijn andere pc opnieuw geïnstalleerd op de tweede pc. Kan hiermee wel internet bekomen. (ook op de tweede pc)

Het commando cmd; ipconfig/all ingevoerd op de tweede pc (wanneer ik internetverbinding had).
Dit gaf volgend resultaat:
Fysiek adres : 00-00-E8-00-9C-42
Hsp ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
IP-adres: 84............
Subnetmarker: 255.........
Standaardgateway: 84...........
DHCP server: 195............
DNS server: 195............
195.............

De tweede pc rechtstreeks op de router aangesloten: geen internet.

Wanneer ik dan het commando cmd; ipconfig/all ingaf was dit het resultaat:
Fysiek adres : 00-00-E8-00-11-AA
Hsp ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
Autoconfiguratie IP-adres: 169...
Subnetmarker: 255.....
Standaardgateway:

Internet-provider: Telenet (via kabel, geen adsl)
Als ik dat zo allemaal op een rijtje zet zou het probleem kunnen zitten in het adres van de router. Of dat de pc het adres niet vindt? Of klopt dit niet?
 
Laatst bewerkt:
Waar je met kabel rekening mee moet houden is het feit dat veel kabelproviders het MAC adres van de netwerkkaart koppelen aan het account. als je de met 1 pc direct zonder router kunt internetten dan is het mac-adres van die netwerkaart gekoppeld.

Als je de netwerkkaart dan overzet in de andere pc dan blijft internet werken aangezien het MAC adres niet veranderd.

Maar sluit je nu de kabel aan op een ander netwerkaart of router dan veranderd het betreffende MAC adres en werkt het dus niet meer.

Bij veel providers kun je dit oplossgen door de stekker van je kabelmodem even 10 seconden uit het stopcontact te halen. Daarna de kabel aansluiten op een andere netwerkaart of router en de spanning weer op het kabelmodem zetten. Nu registeren zij het nieuwe mac adres.

In het kort wat je eens moet proberen

1. Haal de stekker uit het stopcontact van het kabelmodem
2. Haal de stekker uit het stopcontact van de router
3. Zet alle PC's even uit
4. Verbind het kabelmodem met je router
5. Verbind alles pc's met de router
6. Stop de stekker van het kabelmodem in het stopcontact en wacht tot het modem klaar is.
7. Stop de stekker van de router weer in het stopcontact
8. Zet alles PC weer aan

Test nu eens of alles weer werkt.

Je moet dus altijd het kabelmodem echt uit zetten door de stekker uit het stopcontact te halen anders werkt dat niet. Resetten of herstarten van het kabelmodem is niet voldoende.

Een mac adres is wat je bij Ipconfig te zien krijgt: Fysiek adres : 00-00-E8-00-11-AA
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt! Hoe simpel kan een oplossing zijn.
Van harte bedankt. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan