Geen internet!????

Status
Niet open voor verdere reacties.

olafvanzuiden

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Hallo,
Ik heb internet van ziggo/@home deze komt binnen via een kabelmodem.
hierop had ik een router van sitecom wl-527 aangesloten en had op 4 computers/laptops
internet. Nu is deze router kapot gegaan en heb ik een nieuwe router gekocht. sitecom 300N wl-312 ik heb deze hetzelfde aangesloten als de vorige en op de onderste balk
van mijn beeldscherm krijg ik te zien dat hij is verbonden met de router maar nu kom ik internet niet op. Heb samen met sitecom-support al de router ingesteld (sCone Mac/kabelinternet zonder ww en gebr. naam) Maar het lukt niet. Wat doe ik verkeerd???
Graag jullie tips. Alvast bedankt. Olaf van Zuiden

Hoi,

Zijn je PC's via draad of draadloos met de router verbonden?

Ziggo internet is niet zo lastig in te stellen met de nieuwe router.

Voor instellingen van de router :
- Instellen op Dynamic-ip ( DHCP )
- Bij Hostname de computernaam die je van ziggo / home hebt gekregen bij het abbonement

Het nadeel van de ziggo modems is dat deze het MAC adress van het laats aangesloten apparaat opslaan in hun geheugen.
om deze te verversen dien je de volgende reset provedure te volgen.
( het MOET in deze volgorde gebeuren anders wordt het MAC adress niet opgenomen in het geheugen)
- Beide apparaten ( modem / router ) van de spanning
- na 20 sec modem op de spanning
- zodra het modem 4 groene lampjes geeft mag de router op de spanning.

Hierna zou je internet moeten werken.

Kan je zien of je router een extern IPadres heeft gekregen (je kan de status bekijken onder de tab "internet" in de routerconfiguratie)

Hoi :)

Als aanvulling op de vraag van Webster kun je misschien ook nog deze info verstrekken:

Rechts beneden op je draadloos netwerkicoontje dubbelklikken..en dan bovenin op het Tabblad "Ondersteuning" klikken...dan klikken op de knop " Details "..dan graag deze gegevens hier plaatsen :

IP-adres
Subnetmasker
Standaardgateway
DHCP-server

Maar je kunt hier ook een screenshot (print screen) maken als je weet hoe dat moet en hier plaatsen.

ED

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan