geen internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom2

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
hallo,
ik heb pas mijn laptop (hp compaq nc8000) helemaal opnieuw geïnstaleerd.
dat ging allemaal goed
maar nu heb ik geen internet meer. zowel draadloos als met draad niet.
ik heb al drivers gedownload maar dan doet die het nog steeds niet.
wie kan mijn hiermee helpen ?

alvast heel erg bedankt.

Tom

Laatst bewerkt:
Zitten bij die drivers ook de chipset drivers / wat laat het apparaatbeheerscherm (hardwqare) je zien?

Laatst bewerkt:
hij doet helemaal niks
normaal als ik als ik draadloos internet aan zou zetten of het draadje van van het internet erin zou doen zou die aangeven dat die verbinding ging maken. maar hij doet nu helemaal niks. als ik draadloos netwerk aanzet gaat het lampje ook niet branden.

Ja, dat wil ik idd. graag geloven maar da's geen antwoord op de twee door mij gestelde vragen?

ja bij de drivers zitten ook chipset drivers
apparaat beheer geeft bij netwerk adapters alleen 1394 netwerkkaart aan.

Dan heb je je probleem gevonden.
Ten eerste heb je dan (kennelijk) zowel geen drivers voor de vaste, alsmede voor de draadloze kaart geïnstalleerd.

Kijk eens met de PC Wizzard 2008 wélke hardware er qua netwerkkaarten in de machine zit.

ik heb pc wizard gedownload en gekeken wat de laptop nodig heeft.
ik heb het allebei gedownload maar krijg nog steeds geen verbinding. bij draadloos netwerk krijg ik wel een vak dat ik netwerken kan kiezen maar er staat niks in. het lampje brand nu wel

Ja, maar wát zit er dan volgens die Wizzard aan netwerk hardware in je pc?

Moederbord : HP 088C
Chipset : Intel i855PM
Processor : Intel Pentium M 725 @ 1600 MHz
Fysiek Geheugen : 512 MB (1 x 512 DDR-SDRAM )
Videokaart : ATI MOBILITY RADEON 9600 Series
Harde Schijf : FUJITSU (60 GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST RW/DVD GCC-4243N
Monitor Type : SAMSUNG - 15 inches
Netwerkkaart : Intel Corporation PRO/Wireless 2200BG Network Connection
Netwerkkaart : Broadcom Corp BCM5705MA2 NetXtreme Gigabit Ethernet
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 1
DirectX : Versie 8.1b

Helder. Nu ben ik zéér benieuwd welke drivers jij exact hebt geïnstalleerd voor de 220BG Intel draadloze netwerkchip en welke driver voor de Broadcom Corp BCM5705MA2 kaart en vooral ook, hoé je aan deze drivers bent gekomen / waarvandaan?
Schrijf hier even de exacte filenaam van de drivers + waar je ze vandaan hebt gehaald.
Ga in apparaatbeheer rechts op de respectievelijke hardware staan en klik op de eigenschappen en vertel welke drivers daar staan. Welke Windowsversie heb je? Ben je bij Windowsupdate geweest nadat je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd?

Ik realiseer mij dat ik een heleboel vragen stel, maar ze zijn allemaal nodig om inzicht in de exacte problematiek te krijgen waaróm het internet het bij jou niet doet.

Laatst bewerkt:
Je probleem is m.i. toch vrij simpel:
daar er in apparaatbeheer géén adapters worden vermeld, héb je ook geen / of niet de goede stuurprogramma's geïnstalleerd (al dénk je dat je dat wel hebt gedaan). Al zou je bij foutieve en / of niet werkende apparaten deze juist wél in apparaatbeheer moeten kunnen zien, maar dan met een uitroepteken en / of cirkels met kruizen erin ervoor geplaatst.
Welk merk en type laptop heb je precies -even los van wat in je eerste bericht staat, hoort daar nog een letter bij-? Welke Windowsversie draait erop?

Laten we het probleem mogelijk ook eens anders benaderen. Kijk naar de 3 bijlagen. Zo hoort een apparaatbeheer / netwerkadapterscherm eruit te zien. (plaatje 1)
Als ik vervolgens de Marvell rechtsklik en ik kies voor algemeen, krijg ik plaatje 2.
Als ik Marvell rechtsklik en ik kies voor stuurprogramma, krijg ik plaatje 3.

Ziet 't er bij jou ook allemaal zo 'rustig' uit?

Bijlagen

• netwerk-1.jpg
    netwerk-1.jpg
    65,2 KB · Weergaven: 46
  • netwerk-2.jpg
    netwerk-2.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 49
  • netwerk-3.jpg
    netwerk-3.jpg
    85,8 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
mijn laptop is een hp compaq nc8000
met windows xp home edition service pack 1
het ziet er allemaal hetzelfde uit maar het enigste wat ik krijg bij netwerkadapters is 1394-netwerkkaart.

Nog twee vragen voor je waarop ik graag antwoord zou willen hebben (terwijl ik ondertussen even voor je ga rondneuzen bij HP):

- heb jij SP2 en SP3 voor XP geïnstalleerd?
- kun je een plaatje bijvoegen van jouw apparaatbeheer en dan met netwerkadapters 'opengeklapt'?

Ik ben inmiddels gereed met m'n kleine 'research'. Ik denk dat jij slechts de 2 drivers nodig hebt zoals in de bijlage te zien is. (Al vind ik de hoeveelheid en benaming van de drivers wat verwarrend door HP geplaatst)
Doe voor de grap nogmaals een download voor deze 2 drivers, plaats ze op de harddisk van je laptop en pak ze uit (indien het gezipte bestanden zijn).
Dubbelklik de setup achtereenvolgens van beide drivers en volg de instructies op het beeldscherm.

Weet je overigens zeker dat je chipsetdrivers (zoals helemaal onderin het scherm op de HP site is te zien, hebt geïnstalleerd?) Zo nee, download dan ook die nogmaals en dubbelklik de .exe of setup en volg de aanwijzingen op het scherm.

Bijlagen

• plaatje-1.jpg
    plaatje-1.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
het is service pack 1 omdat ik windows opnieuw geïstaleerd heb. ik ga proberen service pack 2 of 3 er straks op te zetten. ik heb op dit moment even geen tijd. vanavond ga ik ermee verder en dan laat ik het je weten.

Dan niet alleen SP2 en SP3 installeren, maar daarna meerdere malen achter elkaar Windows update aanklikken en laten zoeken naar updates, óók naar niet Windwos updates. Beste kans dat de juiste drivers worden geïnstalleerd en je in één keer klaar bent.

oke. ik ga het vanavond proberen en laat het je dan weten.

ik heb een aantal updates gemaakt waaronder ook 1 naar service pack 3.
ik heb ook de netwerkdriver gedownload, welke jij liet zien op het plaatje.
hij ging toen verbinding maken met draadloos netwerk. het heeft even gewerkt maar na het opnieuw opstarten kon die geen verbinding meer maken. er staat dan netwerkadress verkrijgen en dan stopt die.

Ik moet je dan helaas het antwoord schuldig blijven, ik weet 't ook niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan