geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

xwilliex

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hallo,
Ik heb een eigen laptop, daar deed van de 1 op de andere dag het internet het niet meer. Ik zit nu op die van mijn moeder, en daar doet het internet het wel op.
Als ik probeer MSN aan te doen, staat er dat mijn standaar-gateway ofline is. Ik heb windows Vista. Onder in beeld bij die 2 beeldschermpjes staat een geel driehoek. er staat dat het een onbekend netwerk is, dat staat er niet bij mijn moeder. bij toegang staat er: beperkte verbindingsmogelijkheden. Soms veranderd dat ik lokaal toegang.
Weet iemand wat ik nu kan doen zodat ik weer internet heb?
alvast bedankt:thumb:

draadloos

rechter muisknop, dan kiezen voor beschikbare netwerkverbingen, refrash en de juiste netwerk kiezen.

Hoi,

Welkom op helpmij.nl.

Als je in de netwerkcentrum van vista zit wat staat er dan bij het type netwerk: openbaar of particulier?

En krijgt elke notebook een automatische ip-adres of heb je ze handmatig ingesteld?

Is er misschien een aparte applicatie op jouw notebook waarmee je de verbinding moet instellen?

hey,

ik snap dat van kalm niet.

@Modag:
Als ik bij netwerkcentrum zit ; staat er openbaar.
Ik weet niks over een ipadress, ik heb iig toen ik mijn laptop kreeg, volgens mij alleen de code voor beveiligd internet ingevuld, meer niet.
En ik snap jou laatste vraag niet :o

internet

Hoi stel de code opnieuw in. (net als je heb gedaan toen je je laptop kreeg)
Dus de zelfde handelingen die je in het begin heb gedaan.
Dan moet je in de rij met beschikbare netwerkverbingdingen kiezen voor jullie netwerkverbinding en daar ga je dan verbinding mee maken.

Hoi stel de code opnieuw in. (net als je heb gedaan toen je je laptop kreeg)
Dus de zelfde handelingen die je in het begin heb gedaan.
Dan moet je in de rij met beschikbare netwerkverbingdingen kiezen voor jullie netwerkverbinding en daar ga je dan verbinding mee maken.

Hoi, ik heb dat gisteravond al geprobeerd, maar ook dat werkt niet.

Ik heb nu alleen lokaal toegang, er staat nu geen geel driehoekje meer.

hoi,
ja. dat heb ik gevonden en gedaan. maar nogsteeds geen internet.
hij herkent de verbindingen nu wel weer en hij staat nog steeds op ''lokaal toegang''.

Kalm

Het lijkt er op dat het probleem door een update ontstaaan is.(heeft vista nl veel last van)
Ben je een beetje bekend met : systeemherstel?

Hey,
Ja. daar ben ik bekend mee.
en dat heb ik al 2x geprobeerd, maar helaas werkt dat ook niet :(.

internet

Is er een update binnen gekomen toen het probleem het probleem zich voor had gedaan?
Als je dat kunt achterhalen; dan kun ongeveer weten waardoor het komt en vervolgen het probleem oplossen.
KLM

Die dag dat het mis is gegaan, heb ik wel nieuwe updates geinstalleerd.
er zijn er 3 van voltooid:
1) kb890830 Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software - november 2009
2) kb973593 beveiligingsupdate voor microsoft office excel 2007
2) kb951944 Beveiligingsupdate voor het 2007 microsoft office system

verder zijn er 2 geannuleerd:
1) kb973701 Beveiligingsupdate voor het 2007 microsoft office system
2) internet explorer 8 voor windows vista.

en er zijn 9 mislukt:
1) kb969947 Beveiligingsupdate voor windows vista
2) kb973565 Beveiligingsupdate voor windows vista
3) kb905866 Update voor het filter voor ongewenst email in windows mail [november 2009]
4) kb968389 Update voor windows vista
5) kb969947 Beveiligingsopdate voor windows vista
6) kb905866 Update voor het filter voor ongewenst email in windows mail [november 2009]
7) kb973565 Beveiligingsopdate voor windows vista
8) kb976749 Update voor internet explorer 8 voor windows vista
9) beveiligingsupdate voor jscript 5.8 voor windows vista (kb971961)

Er zitten bij mislukt een paar dezelfde, maar zo staat het bij mijn geschiedenis van update.

internet

Hoi Ik denk dat het in een update, het is allen heel moeilijk achter te komen; om welke updat het precies gaat.
Wat je zou kunnen doen is dingen uitsluiten.
B.v. kijk of firewall de verbinding herkend. zo niet het verbinding aan firewall toekennen.
Afhankelijk van welke virusscanner je hebt; zou je dat zelfde bij je virusschenner moeten doen.
Ok.Ltrsss

Hoi Ik denk dat het in een update, het is alleen heel moeilijk achter te komen; om welke updat het precies gaat.
B.v. kijk of firewall de verbinding herkend. zo niet het verbinding aan firewall toekennen.
Afhankelijk van welke virusscanner je hebt; zou je dat zelfde bij je virusschenner moeten doen.
Ok.Ltrsss

internet

Hoi Ik denk dat het probleem in een update zit, het is alleen is het heel moeilijk achter te komen; om welke update het precies gaat.
Ok.Ltrsss

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan