geen internettoegang, op andere pc's wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

yanniickfr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2012
Hallo,

Ik kan sinds vanmiddag van het ene op andere moment geen internettoegang meer krijgen op mijn desktop. Op mijn laptop kan ik dit nog wel. Andere netwerken doen het ook niet op mijn desktop dus het ligt niet aan mijn netwerk.
Het gaat om een windows 7 pc en de probleemoplosser zegt dat het probleem zit in mijn firewall, maar als ik het beveiligingsniveau verander of zelfs de firewall uitzet helpt dit ook niet. Verder worden er geen andere oplossingen aangeboden.

Wat kan ik doen??

Als het van het ene op het andere moment is, dan zou ik eens even zoeken in Configuratiescherm -> Programma's naar programma's die je niet zelf geïnstalleerd heb en niet herkent.

Naar wat voor soort programma's moet ik zoeken? er staat in die lijst dat er niks na 31/7 geinstalleerd is en ik zie er ook niks vreemds bij staan.

Draai dan eens een goede anti-spyware zoals MBAM.
Sowieso drivers updaten.

En welke virusscanner gebruik je?
Ik las hier elders dat McAfee een update schijnt te hebben gehad die niet 100% in orde is en zo je internet blokkeert.

Ik heb inderdaad een macafee virusscanner. Volgens die scanner zijn er ook geen virussen. Hoe kan ik dat probleem van die update verhelpen?

Zelfde probleem geen internettoegang,op ander PC;'s wel

Ik heb hetzelfde probleem. Trad vanochtend na opstarten opeens op.

Ipad wel internettoegang, Vista PC zonder mcafee wel internet toegang, Laptop Windows7 met mcafee bij IPv4 geen internettoegang.

Ik hebal van alles geprobeerd en ga nu Mcafee deïnstalleren.

Eerst even uitzoeken hoe dan moet.

JacquesS

Net Mcafee verwijderd en alles werkt weer

Ik heb net mcafee verwijderd en alles werk weer goed. Ik ga een andere virusscanner installeren.

Zo ver ik me kan herinneren is het de tweede keer dan mcafee problemen veroorzaakt.

Naast het verwijder via windows configuratiescherm heb ik ook MCPR gedraaid om alle mcafee producten te verwijderen.

Dit heeft me alles bij elkaar een dag gekost door de vele pogingen om de windows adviezen bij probleemherstel (uit/aan zeten modem e.d.) en nieuwe drivers e.d. te installeren.

Nou ja opgelost!

JacquesS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan