Geen internettoegang via router

• Onderwerp starter Onderwerp starter DimKo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DimKo

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
hallo
Ik heb sinds vandaag een probleempje met mijn internet.
Vanmiddag zat ik op mijn laptop met draadloos internet. Tijdens het surfen, loopt alles vast, na een paar seconden, had ik geen internet. Toen ik verbinding wou maken, moest ik als gewoonlijk de netwerksleutel in tikken, maar daarna krijg ik dan te zien dat de netwerksleutels niet overeenkomen:confused:
Terwijl ik echt zeker weet dat ze precies hetzelfde zijn, (heb het zo'n 10 keer geprobeerd)
Daarna besloot ik om mijn router beneden, die is aangesloten op een andere computer via de modem, met adsl verbinding, te resseten. Het gaat over een WRT54GC router, van Linksys. Het besturingssysteem dat ik gebruik is w7. Ik ben er niet bij stil gestaan, wat er zou gebeuren na het resetten van de router. Dom, want ik ben mn instructieboekje kwijt, cd heb ik niet meer, en ik weet niet waar ik zou moeten beginnen.
Dus mijn vraag: Ik krijg wel internet direct via de modem, maar naturlijk geen draadloos internet op de andere computers. Maar als ik internet via de router probeer te krijgen, werkt het adsl itnernet niet, en het draadloos internet niet. Dus het ligt aan de instellingen van de router. Zou iemand mij kunnen zeggen hoe ik de instellingen moet "instellen"?
Alle hulp is welkom!:thumb:

Hoi,

Hier vind je de handleiding:

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WRT54GC/download

Bij het resetten van de router worden de fabrieksinstellingen weer teruggezet. Je vindt die terug in de handleiding, o.a. het ip-adres, de naam en het wachtwoord om in de setup van de router te komen.
Er is geen beveiligde draadloze verbinding meer, dus je moet de naam van de verbinding op je laptop verwijderen, waarna opnieuw je router wordt gedetecteerd.

Nog iets: als je een pc direct op de modem aansluit en je wilt daarna de router weer op de modem aansluiten, moet je óók de modem uitzetten. De volgorde is dus:
modem uit, router uit, pc/laptop uit.
pc op router, router op modem.
Nu éérst de modem aan en wachten tot deze helemaal on-line is
Hierna pas de router aan en weer effe geduld .......
Dan kijk je eerst of je bekabelde verbinding hebt op de pc.
En - zo ja - vervolgens draadloos.
Werkt dat allemaanl dan moet je de beveiliging weer instellen:
- wachtwoord voor toegang tot de setup wijzigen.
- WPA2-encryptiesleutel instellen
- evt. MAC-filtering een SSID-broadcasting uitschakelen.

Zie hiervoor weer de handleiding van de Linksys.

bedankt voor je reactie:thumb:
Ik ga het uitproberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan