Geen Internettoegang wel Lokaal (klik)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurens18

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2010
Hallo,

Ik heb sinds een weekje een probleem met mijn internettoegang op mijn Laptop. (Windows 7)
Hij heeft wel lokaal verbinding maar geen internet.

De Status van de verbinding op de laptop:
Ipv4-verbindingsmogelijkheden: Geen internettoegang
Ipv6-verbindingsmogelijkheden: Geen netwerktoegang

Ik heb nog een andere PC, hier zit vista op, deze heeft wel verbinding en ook draadloos.
Ze hebben het allebei gedaan tot op een zekere dag, nu doet alleen de gewone computer het nog.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Hij maakt verbinding via Atheros AR9285 Wireless Network Adapter.
Modem opnieuw opstarten en resetten en weet ik veel heb ik allemaal al geprobeerd. En als ik het probleem met de computer zelf wil oplossen zegt hij dat het een probleem is met de breedband, maar als ik dan de stappen volg die ik met de modem moet doen lost het niets op.

Ik hoop dat iemand dit probleem ook heeft gehad en weet hoe ik het op moet lossen, het moet niet moeilijk zijn want op school had ik hetzelfde en toen konden ze bij de ict die verbinding met een minuutje fixen.:confused:

Mijn Modem: Gigaset SX761 dsl - SC762 WLAN dsl

Nee hij blijft slechts lokaal verbonden, nu weet ik niet of ik een zyxel of een speedtouch modem heb, hier moet ik geloof ik uit kiezen als ik de gegevens in moet voeren?

Laatst bewerkt:
Probeer deze stappen eens:
Configuratiescherm -> Netwerk en internet -> Netwerkcentrum -> (in de linkerbalk) Draadloze netwerken beheren -> Kies je thuisnetwerk met je rechtermuisknop en klik op 'netwerk verwijderen'

Dan opnieuw proberen je thuisnetwerk toe te voegen.

Succes!

Je kan ook een heel ander modem hebben,
dan moet je even op de sticker kijken op het modem.
Daar staat het merk en type op.
Het ip en gateway adres is per modem verschillent.

Als je bij de verbindingsstatus van je vista computer kijkt onder het tabje ondersteuning/details, welke gegevens staan daar?

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel: dummy.porta.siemens.net
Beschrijving: Airlive WN-300USB Wireless LAN Card
Fysiek adres: 00-4F-6A-05-6C-2A
DHCP ingeschakeld: Ja
IPv4 IP-adres: 192.168.2.100
IPv4 Subnetmasker: 255.255.255.0
Lease verkregen: donderdag 14 oktober 2010 9:43:31
Lease verloopt: donderdag 14 oktober 2010 20:01:42
IPv4 Standaardgateway: 192.168.2.1
IPv4 DHCP-server: 192.168.2.1
IPv4 DNS-server: 192.168.2.1
IPv4 WINS-server:
NetBIOS via TCPIP ingeschakeld: Ja
Link-local IPv6-adres: fe80::c40c:64f:aecd:feff%12
IPv6 Standaardgateway:
IPv6 DNS-server:

Bedoel je dit?

Hij heeft trouwens een nieuw probleem gevonden: DHCP is niet ingeschakeld.

dit dan:

Configuratiescherm -> Netwerk en internet -> Netwerkverbindingen -> LAN-verbinding -> Problemen vaststellen

dan ff de problemen doorgeven op het forum

daarna:
Configuratiescherm -> Netwerk en internet -> Netwerkverbindingen -> LAN-verbinding -> Eigenschappen
en dan ervoor zorgen dat alle vinkjes aangevinkt zijn.

Anders zou ik je aanraden om de installatiediskette van de Atheros Netwerk adapter eens te gebruiken, en dan de driver opnieuw te installeren

je kan hier de 32-bit driver downloaden en hier de 64-bit driver. (er staat op de site dat de drivers voor XP zijn, maar waarschijnlijk werken ze ook voor Windows 7)

EDIT: DHCP moet je (volgens mij iig) inschakelen IN je router, als de andere computer het wel doet zou het daar dus niet aan moeten liggen...

EDIT2: of je moet proberen met je browser naar 192.168.2.1 te gaan en dan ff kijken wat de instellingen zijn binnen je modem/router. Misschien heeft iemand een keer MAC-address filtering aangezet, waardoor alleen nog maar het MAC adres (persoonlijke code voor elke computer) van jou laptop geaccepteerd wordt...

Laatst bewerkt:
Dat van die driver is een goed idee.
Als dat niet werkt, kan je een vast ip proberen.
IP-adres: 192.168.2.120
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.2.1
VoorkeursDNS server: 192.168.2.1
Tweede DNS server: leeg

Dan staat er het volgende:

Er zijn verbindingsproblemen met uw breedbandmodem.

Start de breedbandmodem opnieuw op:
1. koppel de modem los.
2 10 seconden wachten
3. stekker er weer in doen.

Maar dit heb ik al wel een keer of 4 gedaan;p

DCHP probleem is inmiddels opgelost, dat gaf de laptop aan als ik een vast ip adres wilde invoegen. Dus dat moet maar niet blijkbaar;)

heb je nu wel een ip-adres?

Het lijkt erop dat je een breedband verbinding hebt ingesteld.
Kijk bij adapterinstellingen of dat zo is.
daar hoort alleen te staan:
lan-verbinding en draadloze netwerkverbinding.

Ja daar staat inderdaad een lan verbinding en een draadloze:) Dat klopt dus?
Uhm, Job ik heb het gedownload, nu heb ik een 1.1mb bestandje met 6 files, wat moet ik daarmee doen weet je dat zo?

Laatst bewerkt:
Die MAC instellingen heb ik inderdaad vanmiddag naar gekeken, maar die klopten allemaal prima.

Eeuh... geen idee eigenlijk... er mist een bestandje die het sys bestandje in de goede map plaatst of installeert...

Ik ben al ff verder aan het zoeken, maar heb je geen installatie cdrom gekregen bij de aankoop van de netwerk adapter? dat is waarschijnlijk sneller en betrouwbaarder...

Als dit allemaal niet lukt, kan je ook nog ff dit proberen:

Start -> rechtsklik op Computer -> Beheren -> Apparaatbeheer
en dan de Atheros opzoeken, rechtsklikken en dan op 'stuurprogramma's bijwerken' klikken. (staat onder netwerkadapters, hoe kan het ook anders :P)

dit kwam ik net tegen, misschien helpt het, maar ik heb er geen ervaring mee, dus mss installeert het programma wel verkeerde dingen...

Dan begint mijn goocheldoos nu ook leeg te raken... Als al deze dingen niet werken, geef ik het op....

Succes nog verder!

Job

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan