Geen internettoegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwillem117

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Ik heb sinds kort geen internet meer op mijn Windows 8.1 pc. Ik heb de router opnieuw opgestart en ook al een andere router geprobeerd. Andere apparaten werken wel prima. Draadloos en bedraad geven allebei hetzelfde probleem: ze verbinden wel maar ik heb geen internettoegang. Bij netwerken staat 'beperkt'.

Apparaatbeheer starten (= devmgmt.msc ), onder Netwerkadapters elke adapter individueel verwijderen (niet het vinkje zetten dat de driver ook gedeïnstalleerd moet worden: de driver moet blijven staan).
Herstart de pc, de netwerkadapters worden opnieuw geïnstalleerd.
Kijk of het dan beter gaat als je bedraad of draadloos verbindt.

NB: Je zult waarschijnlijk het wifi wachtwoord opnieuw moeten ingeven, dus zoek die eerst op voordat je bovenstaande acties doet.

Tijs.

Ik heb dat geprobeerd maar na een half uur heb ik nog steeds een laadbalkje en dan staat er apparaat verwijderen..

Dan Windows in Veilige modus herstarten, die apparaten verwijderen, en de pc daarna herstarten naar 'gewone' Windows.

Tijs.

Het heeft helaas niet geholpen, de apparaten verwijderd en geïnstalleerd maar nog steeds geen internet..

Dan op een andere computer de troubleshooter/Fixit downloaden voor Windows 8.1, overbrengen naar de probleem-pc en daar draaien: link

Helpt ook dat niet, dan heb ik zo snel geen tips meer (behalve volledige herinstallatie, maar dat is wel erg 'grof'), en hopelijk reageert in dat geval iemand anders nog.

Tijs.

Hij doet het nu weer even, de vraag is hoe lang. Hij begon de afgelopen week al dat ie het na een paar uur niet meer deed, maar nu was het vanaf het opstarten al niet. De PC heeft trouwens ook moeite met opstarten en afsluiten, is daar ook een fixit voor?

Ok, de fixit heeft wat opgeleverd. Dat is goed nieuws.

Nee, er is geen fixit voor traag opstarten en afsluiten, want dat is (hoogstwaarschijnlijk) gerelateerd aan software die je hebt geïnstalleerd (al dan niet bewust/moedwillig, denk aan spyware/adware die met andere programma's meegeïnstalleerd is).

Tijs.

Het probleem met opstarten en afsluiten is dat ie dat gewoon vaak niet doet. Dan klik ik op afsluiten en dan is ie 6 uur later nog niet uit. Bij het opstarten komt ie dan ook vaak niet verder dan het medion scherm.

Geef deze vraag de status opgelost.
Open een nieuwe vraag in de Windows 8 sectie over dat dat traag afsluiten/opstarten, mogelijk krijg je daar tips wat je kunt doen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan