Geen internetverbinding na update naar Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappertjeh

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Goedemiddag,

Mijn vriendin heeft haar vaste pc geupdate naar Windows 10. Daarvoor nog normaal verbinding met internet, na de update kan ze geen internetverbinding meer vinden, zie bijgevoegde foto. Hoe kan dit? En hoe is dit te verhelpen?
Foto 11-08-15 12 00 32.jpg

En een update, in de instellingen in mijn pc staat links Wi-fi, vliegtuigstand, dataverbruik, VPN etc. Bij haar missen die eerste twee...

je moet de drivers opnieuw downloaden via de site van de fabrikant ik weet niet welk merk en type computer je hebt? maar je moet de drivers via een andere pc downloaden en op een stick zetten

Dat probleem had ik ook... Ik ben uiteindelijk weer terug gegaan naar de vorige Windows versie.
De oorzaak hier lijkt mij het zelfde: geen W10 driver voor de netwerk chips...

Kijk eens bij de moederbord fabrikant - zoek je mobo type en indien beschikbaar kun je daar de laatste drivers voor jouw moederbord hardware downloaden.
Helaas was dat voor mij W8.1. Alles werkt, alleen de Broadcom chipset wordt niet ondersteund (voor W10 dan).
En als dat geen succes heeft kun je altijd nog bij de chip fabrikant kijken.
Je moet wel de manual van je mobo (pc) checken om het juiste type netwerk chip te kunnen achterhalen.
Daarmee kun je bij de fabrikant kijken of die soms al een betere (generieke) driver hebben.
Voor mij is dat de Broadcom PCIe Family, nog geen 5 jaar oud, maar helaas pindakaas...
Dus ja er zijn mogelijkheden maar je moet zelf op zoek.
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan