geen internetverbinding via router

• Onderwerp starter Onderwerp starter ghhh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ghhh

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
hallo,

ik heb een wireless router van het merk sitecom
type: WL-538
als ik de router aan heb gesloten aan mijn computer dan heb ik geen internet verbinding meer op mijn computer. zodra ik de kabel weer op de oude manier terug doe in de computer heb ik wel weer internet verbinding. Ik wil via draadloos internet op de ps3. daarvoor heb ik deze router aangeschaft maar als ik de router aangesloten heb kan ik dus niet meer internetten via de pc en kan ook niet op de ps3 op internet. de ps3 vind de draadloose verbinding wel maar hij geeft aan dat de internetverbinding is mislukt met de volgende fout: "er is een fout opgetreden tijdens communicatie met de server. dit is een DNS-fout. (80710102)"
zou iemand mij kunnen helpen met wat ik fout doe of hoe ik de router precies moet instellen?
ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

geef me iets meer ifo graag.
hoe het jij je aansluitingen gemaakt

ik ben niet zo'n wonder hier in maar ik heb een kabel internet verbinding. ik heb de kabel van de internet verbinding in de router gedaan(in de wam aansluiting). kabeltje wat je bij router kreeg in aansluiting 1 gedaan. andere uiteinde van kabeltje weer in de computer gedaan.

start een dosbox op d.m.v cmd in uitvoeren in te tikken.
daarna ipconfig /all
wat is het ip adres dat je krijgt te zien

je netwerkadapter waar de kabel op zit aangesloten heeft nog steeds het ip adres die je van je provider hebt gekregen.
deze moet je eerst vrij geven en dan heb je weer internet op je vaste pc ( met kabel) dus.Het snelste is je machine op nieuw opstarten.

als je lan adapter 83.160.11.54 laat zien wil en je draadloos verbinding 192.168.0.101,kan het alleen zijn dat je een vast ip hebt op je lan.ga naar de status van je lan verbinding .
in het tabblad ondersteuning zie je het ipadres.staat er daar via dhcp verkregen of handmatig ingestelt.
als het dhcp is moet het een zelfde type adres ( 192.168.0.x)krijgen als je draadloos verbinding

geef het volgende commando in een dosbox.
ipconfig /release
daarna ipconfig /all

nakijken als alle ipadressen 0.0.0.0 zijn
dan
ipconfig /renew.
de router zal nieuwe ipadressen uitgeven

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Darkman:
Als je een aanvulling hebt op een bericht van je, klik dan op "Aanpassen" en niet op "Reageer op vraag".

Ik heb 4 posts van je samengevoegd tot 1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan