Geen internetverbinding... Virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendrikwiersma

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Hallo allemaal,

De afgelopen 4 dagen zit ik zonder internet. Tot nu toe was dat niet zo erg maar ik heb het nu echt nodig voor school. Toen dit begon was mijn licentie van Avira afgelopen en het programma stopt dan meteen de bescherming. Inmiddels heb ik al weer andere antivirus geïnstalleerd. Maar ik denk dat er een virus op is gekomen. Ik heb al met meerdere scanprogramma's geprobeerd het eraf te halen. AVG, Malwarebytes Anti-malware, Superantispyware, McAfee en nog een paar kleinere programma's. De laatste tijd heb ik van de pc beneden de updates gedownload en op mijn eigen pc boven geïnstalleerd. Hiermee hoop ik dat er een update komt voor de virus die ik heb. De pc beneden heeft wel internet en ik boven niet. Daarom denk ik dat het een virus is. Het diagnose en herstel van windows helpt niet. Dus hierbij doe ik nog wat info met een Hijack 2.0.2 log. Hopelijk heb ik dan genoeg informatie gegeven. Ik heb alles al geprobeerd wat ik kan bedenken maar ik heb niet veel verstand van dit soort dingen. Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb geen idee wat ik moet doen.

Moden: Thomson ST706
Internet: ADSL Online (geen router)

Ps: heb ik het wel goed gedaan met dat log? Dit is de eerste keer dat ik dit doe.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoeveel anti-virus programma's heb je nu op je pc staan? En heb je ook die oude Avira eerst verwijderd?

De HIjackthis log verwijderd, Helpmij kijkt al jaren deze logs niet meer na.

Nou eerlijk gezegd had ik voor dit probleem 5 antivirus programma's toen deed alles het nog geweldig. Ik heb de Avira Premium verwijdert en toen de gratis versie ervan opgezet. Dus ik heb nu nog steeds 5 antivirus programma's. Ik weet het.. nogal veel. Maar ik heb best veel last van virussen. Als het te veel is welke moet ik dan weg doen?

McAffee
AVG free edition
Superantispyware
Malwarebytes Antimalware
Avira
(En ook nog Zemana Antilogger.)

Je hebt drie virusscanners en twee spyware scanners. Zou de virusscanners allemaal maar volledig verwijderen en er maar eentje installeren. Die twee spyware scanners naast elkaar kunnen geen kwaad.(Superantispyware en Malwarebytes.)

McAfee heeft mij nog nooit geholpen eigenlijk. Maar Avira en AVG zijn best wel goed. Én gratis. :thumb: Dus welke moet ik erop houden? Avira of AVG? En wat moet ik doen om mijn internet weer terug te krijgen?

AVG vidn ik persoonlijk gebruiksvriendelijker dan AVG.. Voor je internet verwijder eens je netwerkkaart in Apparaatbeheer, start opnieuw op. Windows zal nieuwe hardware vinden en gaan installeren.

Bij netwerkadapters staan drie dingen, moet ik bij alle drie de installatie ongedaan maken?

Wat staat er allemaal? Behoor je internet via een kabel te hebben of draadloos?

Ik heb net één eraf gehaald en toen was de tweede er meteen ook vanaf. Ze hadden ongeveer de zelfde naam. Nu kan ik dat niet meer zien maar er stond iets in van 10/100/1000 en wat nu nog over is gebleven is NVidia nforce Networking Controller Virtual. En ik heb internet via een kabel.

Al opnieuw opgestart en de hardware opnieuw laten installeren?

Nee nog niet maar moet die NVidia nforce Networking Controller Virtual niet worden gedeinstaleerd?

Ik heb NVidia nforce Networking Controller Virtual niet weggehaald. Die andere twee wel. Na opnieuw opstarten werd de besturing weer succesvol geïnstalleerd, maar het is nog steeds hetzelfde. Geen internet.

NVidia nforce Networking Controller Virtual kan ik niet uninstaleren en die andere twee opnieuw installeren werkt bij de tweede keer nog niet. Ik denk echt dat het een virus is omdat ik bijna alle manieren heb geprobeerd om internet aan te sluiten. Het werkt allemaal niet. Ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen..

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij helpen? Ik zit nu al 5 dagen zonder internet. Net op het moment dat ik bezig moet gaan voor mijn profiel werkstuk.

Inmiddels de netwerkkaart(en) weer geïnstalleerd en de wizard internet verbinding doorlopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan