Geen Internetverbinding, wel verbinding met de router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tazer

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Kheb hetzelfde probleem, hij opent de setup niet, en daarnaast heb ik geen verbinding met het internet, maar wel met de router.. nog iets waarom moet er een kabel tussen PC en router, daarmee werkte die van mij ook niet, tenminste khad geen verbinding met het internet, maar ik kon wel via dat IP in een browser instellingen veranderen. Maar kzit met het grootste probleem dat ie geen internet vind....

Ik heb Kabel
Windows XP
de firewall van windows
Router: Linksys WRT54GL
Kaartje: WMP55AG op mn PC ( die maakt niet eens verbinding met de router)
en op mn laptop Linksys WPC54G die maakt wel verbinding met de router, maar de router op zijn beurt niet met het internet

Laatst bewerkt door een moderator:
er moet een kabel tussen de router en pc omdat op die manier adminscherm van de router gemakkelijker te bereiken is. Als je eht wireless doet zijn er teveel factoren die het kunnen verknallen. (beveiliging, afstand... etc)
tevens kunnen we dan checken of connectie router -- internet er wel is. Eerst de basis dus.

lukt het je wel met de kabel van pc naar router te connecten? krijg je een ip-adres? kom je op de adminsite? CC code daar ingevoerd?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kom op de adminsite, alles wat ik daar heb gedaan is de nieuwste firmware geinstalleerd. Wel een klein probleem is dat als je me iets zegt om te doen, moet ik naar beneden rennen om de kabels om te wisselen, verlies ik connectie met internet en kan ik veranderingen aanbrengen in mijn router, maargoed maakt niet uit. Of ik een IP adres krijg... dat weet ik niet. Waarneer zou ik die moeten krijgen. Ik weet wel de IP adres en subnet mask en DNS enzo die weet ik allemaal wel van mezelf. CC code weet ik niet zo goed wat dat is.

Daarnaast is het grootste probleem van mijn PC dat ie niet eens de Router vind, mn laptop wel maar die vind dus geen internet. Mijn pc staat op zolder, denk je dat dat het probleem is?

Laatst bewerkt:
Ik heb je vraag een eigen plaats gegeven.
In het vervolg mag je zelf een topic openen met je vraag en niet in iemands anders topic verdergaan, ook al is het hetzelfde probleem.

Je moet een ip-adres krijgen op het moment dat jouw pc verbinding maakt met de router. wireless of niet. Je kunt op de router DHCP aanzetten.
Als jij dan ook op je pc/laptop het zo hebt ingesteld dat je een dynamisch ip-adres krijgt moet alles in principe vlekkeloos lopen. De router geeft dan de DNS en gateway mee (DNS - de server die de domeinnamen omzet in ip-adressen op het internet , gateway - de uitgang naar het grote internet <= de router)
je kunt dit dus checken door in de command box een ipconfig /all uit te voeren. Doe gerust, kan niets fout gaan.

Welke kabel heb jij? Essent/@home?
in dat geval:
CC-code = de naam van je aansluiting op @home. begint met cc- "cijfers" . Althans, die heb ik dan :-)
deze code moet in jouw router staan. Anders accepteer @home jou niet.
zoek dat ook maar even op in je router. Handig om te weten en ergens neer te schrijven. In geval je je router eens reset kun je dat weer invullen.

Ok, hoe moet ik in mijn router zoeken? Via die adminsite?

Laatst bewerkt:
OK dat zal ik eveng aan lezen, voor de rest heb ik nog 1 probleem... kaartje Linksys WMP54G in mn PC word niet goed gekoppeld met mijn PC, kheb de Drivers gedownload, maar volgens mij staan de drivers en het kaartje niet met elkaar in verbinding, want elke keer dat ik de computer opstart zegt ie alnog dar er nieuwe hardware gvonden is en dat ie gaat zoeken naar de drivers die daarbij horen, maar die vind hij dan niet...

kaartje en drivers.

Grof gezegd zou een oplossing kunnen zijn door die kaart opnieuw te installeren.
Daarvoor moet je eerst alles verwijderen. Kaart incl.
Start hem opnieuw op (zonder kaart)
Geweldig :-)

PC uitzetten.
Kaart inbouwen
Pc aanzetten
Hij heeft nieuwe hardware gevonden. ga door.
Systeem zal vragen om oude software te gebruiken of dat je een andere versie drivers wilt installeren. Dat laatste wil je (laatste drivers). Blader naar die directory en installeer.

Bovenstaande is een van de wegen om drivers te installeren waar het een eerste keer niet goed mee is gegaan.

Mocht dat niet lukken. gebruik de oude drivers. zie deze topic, oplossing van Breezer:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=289202

Volgende link kan ook van belang zijn voor jou:
iets over jouw kaart met type mobo.
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1189435

Laatst bewerkt:
bedankt, theeft gewerkt en kzit nu draadlosos te internetten :thumb:

mooi!

Maar heb je daarvoor een van de links moeten gebruiken of werkte dat stappenplan van mij al direct?
(ps, draadloos wel beveiligd en standaardww van de router gewijzigd he? :P )

mooi!

Maar heb je daarvoor een van de links moeten gebruiken of werkte dat stappenplan van mij al direct?
(ps, draadloos wel beveiligd en standaardww van de router gewijzigd he? :P )

Jouw stappenplan was al voldoende, kheb ook een beveiliging en standaardww heb ik niks meegedaan.. hoe meot dat dan?

Ok das gebeurd, maar kzit nu weer met een nieuw probleem, khad ff internet op mijn PC, de laptop heeft het nooit gehaald, maar nu zegt mijn pc ineens: Cannot associate with the Acces Point.
En mijn laptop kan dat wel, maar kan geen internet vinden, kan het zijn dat ik misschien ingesteld heb dat er maar 1 systeem mag draaien op de router?

EDIT: pc heeft weer draadloos internet, nu de laptop nog...

Laatst bewerkt:
ligt er aan hoe jij je dhcp-server op de router hebt ingesteld. Deze geef je een range van ip-adressen die het mag weggeven.
(10 lijkt me meer dan voldoende :rolleyes: )

Ook kun je instellen dat alleen bepaalde macadressen een ip-adres uiteindelijk mag ontvangen.

Maar, alles werkt nu dus?

Ja uiteindenlijk werkt alles nu, bedankt dichtemist, je hebt me enorm geholpen!:thumb:
Maarja wel wat ik nie zo fijn vind, is dat ik als ik in de adminsite van de router moet komen, heb ik een kabel nodig... en dan zit ik dus alsnog met een kabel naar de zolder. of kan ik ook gewoon zonder problemen als ik iets wil veranderen mn laptop even met dat blauwe draadje aan de router verbinden?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan