CWhore
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 nov 2005
Hallo,
Sinds vandaag heb ik Windows 98 SE geinstalleerd. Dus ik wilde op internet, alle kabels aangesloten, maar ik kreeg geen verbinding (Kon geen pagina worden weergegeven, en ping naar een IP leverde 100% verlies aan pakketten op). Maar ik snap niet zo veel van netwerken, ik weet niet eens het verschil tussen een modem/router...:shocked: Dus ik weet niet of onderstaande gegevens wel bij elkaar horen.
Modem: v.90 HAM PCI (of is dat de router, ik weet niet het verschil ;P)
Provider: Quicknet ADSL Medium
Router: AlliedData
Splitter: LEA (.com) kwaliteit kabels: goed
Statuslampjes: ADSL, ETH en PWR (power) branden
Besturingssysteem: Windows 98 SE updates: (nog) geen
Het vreemde is, dat op m'n andere pc, waar gewoon WindowsXP/Linux draait, internet wel werkt, daar wordt dezelfde provider/router gebruikt, alleen daarnaast nog een SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter. Terwijl er in de computer met het probleem er een v.90 HAM PCI in zit.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!
Groeten,
Sinds vandaag heb ik Windows 98 SE geinstalleerd. Dus ik wilde op internet, alle kabels aangesloten, maar ik kreeg geen verbinding (Kon geen pagina worden weergegeven, en ping naar een IP leverde 100% verlies aan pakketten op). Maar ik snap niet zo veel van netwerken, ik weet niet eens het verschil tussen een modem/router...:shocked: Dus ik weet niet of onderstaande gegevens wel bij elkaar horen.
Modem: v.90 HAM PCI (of is dat de router, ik weet niet het verschil ;P)
Provider: Quicknet ADSL Medium
Router: AlliedData
Splitter: LEA (.com) kwaliteit kabels: goed
Statuslampjes: ADSL, ETH en PWR (power) branden
Besturingssysteem: Windows 98 SE updates: (nog) geen
Het vreemde is, dat op m'n andere pc, waar gewoon WindowsXP/Linux draait, internet wel werkt, daar wordt dezelfde provider/router gebruikt, alleen daarnaast nog een SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter. Terwijl er in de computer met het probleem er een v.90 HAM PCI in zit.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!

Groeten,
Laatst bewerkt: