Geen internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Omega Master

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2002
Hoi,

Ik ben hier op mn stage en er is iets heel erg raars aan de hand. Een pc (Windows 98) moet via de LAN internetverbinding hebben, maar het lukt maar steeds niet en niemand hier weet wat het probleem is.

De pc ziet de andere pc's en kan gewoon in de mappen komen (d.m.v NetBEUI). Alleen krijgt hij maar geen internetverbinding. Dat met die internet wizard heb ik ook een aantal keer gedaan en dus ingesteld dat ik een internet verbinding via de LAN wil hebben. En het lukt maar niet. (normaal hoort het te werken)

TCP/IP is goed ingesteld, NetBEUI is toegevoegd en Client for Microsoft Networks is er (en natuurlijk de netwerk adapters)

Wie weet hier de oplossing??? Alvast bedankt.

MZZL!

Gateway, DNS en eventueel proxy zijn ook goed ingesteld?

Ik heb de titel van je vraag aangepast.

In het vervolg langer denken over een titel en niet ???? neerzetten

Draai je misschien ook een firewal of iets dergelijks,kan ook zijn dat de instellingen dan niet helemaal juist zijn

Klinkt misschien heel raar, maar als jij denkt dat alles goed staat, en je hebt ook via andere pc's gekeken hoe je e.e.a moet instellen, gaat het je niet lukken.
Als je een format doet ( iederéén denk nu, wat zegt harry nou weer! )
werkt het wel weer.
Komt dat er bepaalde dingen corrupt zijn in het register en daarom lukt het niet.

ik hoor het wel van je.
suc6

o o o, ze zijn hier gewoon vergeten dat elk netwerkadaptereen eigen ip moet hebben :rolleyes:
(netwerkkaart en nog eentje via usb, is iets met isdn)

moest ik weer ff doen... (HEEEEL STOM, ze zeiden r niks over :confused: ) maar jah...

bedankt voor de reacties gelukkig was format niet gedaan :P

MZZL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan