Geen internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hai

Mn vriendin kan niet meer op Internet.
Ik heb gezegd dat ze rechtstreeks verbinding moet maken met Internet maar de pc wilt niet.

Ze verbindt met zeelandnet en daarvoor kon ze vroeger met behulp van een usbethernetconverter gewoon het internet op (zonder invoeren gegevens gebruikersnaam en wachtwoord). Ze heeft toen een router er tussen gehangen en de usbethernetconverter eruit gehaald. Internet werkte vervolgens gewoon. Maar sinds kort dus niet meer. Dus nu heeft ze de utpkabel rechtstreeks met de modem verbonden met en zonder behulp van de usbethernetconverter. Maar er komt geen verbinding tot stand.

Hoe kan ze checken of Internet het wel doet.
Ze heeft al contact opgenomen met zeelandnet en de vorige instellingen (macadres) teruggekregen (ze moest doordat ze de router aansloot een ander macadres gebruiken) Ze heeft ook al de modem gereset en gewacht maar zonder succes

Wie weet raad

Een of ander Bridge.dll file mist ze bij het opstarten ook

Denk niet dat dat er iets mee te maken heeft maar dat heeft ze verwijderd met ad-aware

Dat bridge.dll is spyware lees dit bericht goed door en plaats daar je Hijack-this log.

ze heeft een 1394 netwerkkaart
Die is gewoon ingeschakeld en de lanverbinding ook

Zeelandnet zegt dat ze haar netwerkkaart maar opnieuw moet installeren en dat ze gewoon wel 'online' is

Heb je dit laten doen, wat Megabit geplaatst heeft?
Geplaatst door megabit
Dat bridge.dll is spyware lees dit bericht goed door en plaats daar je Hijack-this log.

Gaat een beetje moeilijk. Omdat ze die natuurlijk niet online kan zetten.

Heb wel telefonisch het bestandje bridge uitgeschakeld via msconfig die melding krijgt ze nu niet meer

Je kan Hijack this uitgepakt op een floppy zetten voor haar.
Je legt uit wat ze moet doen om een log te krijgen en zet die weer op die floppy.
Zo kan jij deze online zetten.:)

Ja optioneel dat zal ik donderdag doen, maar
nu probeert ze handmatig verbinding te maken met Internet met gebruikersnaam en wchtwoord van zeelandnet maar dan krijgt ze de volgende melding

fout 678 de externe computer reageert niet
Klik voor meer informatie meer info of zoek in help en ondersteuning

Geplaatst door megabit

Mag je als Mega Senior toch wel weten :D.

Uiteraard wist ik dat maar zat tussen die thread en deze thread te switchen , Toen plaatste ik hem in deze thread

Mijn excuses:o

En ik heb de websites bezocht. Deze hebben betrekking op het inbellen, maar dat hoeft dus niet.

Het is zo dat je niet hoeft in te bellen op zeelandnet
Het is gewoon de utpkabel erin proppen en Inet moet het doen, aldus de medewerker van de helpdesk.

Is het zo dat je door spyware etc geen verbinding meer kan maken met Inet?

Laatst bewerkt:
lspfix is in handen

nu kijken of inet terugkomt :thumb:

PROBLEM FIXED:thumb: :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan