Geen internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefvanoevelen

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2004
Hallo,
Wie kan mij helpen, mn dochter kan niet meer op internet.
Ze heeft een gewone telefoonverbinding, en een gratis abonnement van Freeler en win98. Heeft altijd goed gegaan, maar het lukt nu niet meer om verbinding te krijgen met internet, ook outlook draait uiteraard niet meer. Krijg wel verbinding met de provider en daar houd het bij op, dus inbelverbinding is goed.
Wie weet raad???

Beste jefvanoevelen,

eventueel contact opnemen met de helpdesk van je Provider, misschien weten zij meer,

en kijk ook nog even naar je Internet instellingen, misschien zie je daar iets tussen wat er fout kan zijn.

wens u veel succes,,,,

Wat voor melding krijg je als je zelf een email stuurt.

Ik heb de instellingen gecontroleerd maar zie er niets verkeerds aan.
Ik krijg geen verbinding dus kan ook geen email versturen.

Dat weten we, maar nog krijgen we geen verbinding.
Ik zei al, de modem maakt wel verbinding maar daar blijft het bij!!

'Ja, en heb je daar ook de instellingen op aangepast en de nieuwe Hetnet account geactiveerd??

Als ik nu verbinding kreeg met internet had ik dat al gedaan, dat is juist het probleem...

2.1 Als u een Freeler Basis abonnement heeft

U maakt gebruik van Freeler Basis wanneer u een Freeler e-mailadres heeft, geen abonnementskosten betaalt en via uw telefoonlijn inbelt om gebruik te maken van e-mail of internet. In dit geval zijn (niet al) uw gegevens bij Freeler bekend. Het Net heeft om u straks van dienst te kunnen zijn ook uw adresgegevens nodig. Wij verzoeken u daarom de volgende gegevens bij de hand te houden wanneer u uw computerinstellingen gaat aanpassen voor Het Net:

* uw naam en adres
* uw telefoonnummer
* uw geboortedatum
* uw bank- of gironummer

U heeft bericht gekregen via e-mail

In de e-mail die u hebt ontvangen is het adres van een speciale internetpagina opgenomen. Hier kunt u uw nieuwe abonnement activeren en met behulp van de overstapsite worden de instellingen van uw computer automatisch aangepast. Wanneer u klaar bent om uw nieuwe abonnement te activeren, volg dan onderstaande stappen:

1. Maak contact met internet (zoals u dat normaal gesproken ook altijd doet)
2. Open de mail die u van Freeler hebt ontvangen, waarin uw persoonlijke link staat
3. Klik op deze link

Resultaat: de internetpagina waarnaar deze link verwijst wordt geopend in uw browser.

Opmerking: U dient hiervoor wel verbinding te hebben met Internet. Uw inbelverbinding moet dus open staan.
Abonnementen vergelijken

In de pagina die nu is geopend (resultaat stap 3) treft u een overzicht aan waarin de mogelijkheden van uw oude Freeler situatie en uw nieuwe Het Net abonnement naast elkaar zijn weergegeven. U kunt deze gegevens op uw gemak bekijken en vergelijken.

4. Klik op Volgende om naar de volgende pagina te gaan.

Resultaat: de algemene voorwaarden en het privacyreglement van Het Net worden getoond.

De voorwaarden accepteren

Nadat u de algemene voorwaarden en het privacyreglement hebt doorgenomen dient u akkoord te gaan om verder te gaan.

5. Klik in het betreffende vakje voor algemene voorwaarden van Het Net en Privacybeleid van het Net

Resultaat: in de vakjes verschijnt een vinkje, ten teken dat u instemt met de algemene voorwaarden en het privacybeleid.
6. Klik op het vakje bij Akkoord om door te gaan naar de volgende pagina.
7. Klik op Volgende.

Resultaat: het scherm met uw persoonlijke gegevens wordt zichtbaar.

Uw gegevens controleren en invoeren

U krijgt hier een overzicht van de gegevens die bekend zijn bij Freeler. Voor uw nieuwe abonnement heeft Het Net echter meer gegevens nodig dan bekend waren bij Freeler. Alles wat via Freeler reeds bekend is, staat al ingevuld. U hoeft dus alleen de gegevens te controleren en waar nodig aan te vullen of te wijzigen.

8. Controleer de getoonde gegevens en wijzig indien noodzakelijk.
9. Vul de ontbrekende gegevens in.

Opmerking: De velden die dienen te worden ingevuld zijn in rood aangegeven

10. Klik op Volgende, wanneer uw gegevens compleet zijn.

Resultaat: het overzicht van uw nieuwe abonnementsgegevens is zichtbaar.

Nieuwe gegevens ontvangen

11. Klik op Volgende.

Resultaat: Het Net informeert u over uw nieuwe gebruikersnaam, wachtwoord en e-mailadres behorende bij uw Het Net abonnement.

12. Klik op Print als om dit overzicht te printen. Bewaar deze gegevens goed.
13. Klik op Volgende.

Resultaat: De pagina waarin u uw instellingen kunt wijzigen wordt weer zichtbaar.

Opmerking: Het Net raadt u aan om uw gebruikersnaam, wachtwoord en e-mailadres te printen, zodat u deze bij de hand hebt bij het aanpassen van de instellingen op uw computer.

14. Klik op Volgende.
15. Ga naar Aanpassen instellingen van uw computer in deze handleiding om verder te gaan.

Dat zou moeten werken volgens Hetnet en anders zal het bellen worden 0900 - 1407

Ik wil die aanpassingen allemaal wel doen, als ik maar verbinding krijg!!!!!!!
En er zal heus wel een mail verstuurt zijn om op die link te klikken, maar je moet eerst die mail binnen zien te krijgen. Ik vermoed eerder dat het had de instellingen ligt, maar weet niet waar.

Je schrijft in je eerste bericht dat je wel verbinding krijgt met de provider, maar verder niets. Dit is precies de omschrijving die hetnet geeft voor een nog niet omgezet account, als je dochter of jij niet weten of het account is omgezet zou ik het toch daarin zoeken.
Als de mail niet binnen zou er ook een brief moeten zijn.

Opmerking: De informatie die u ontvangt om uw instellingen te wijzigen, krijgt u 2 manieren aangereikt, te weten

* via de mail (op uw Freeler e-mailadres) met daarin de link naar de overstapsite
* per post, met daarin de URL naar de overstapsite en uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord voor Het Net.

Dat klopt, ze heeft die brief vorige week ontvangen.
En die account is nog niet omgezet, wil ik vanavond wel is proberen of me dat lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan