geen internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

nero33

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2004
Ik heb onlangs XP geinstalleerd op een tweede harde schijf op mijn PC. De oude versie staat nog steeds op een andere harde schijf.
Als ik bij het opstarten de oude versie van XP selecteer, heb ik gewoon internetverbinding, maar met de nieuwe versie krijg ik geen verbinding.
Als ik bij apparaatbeheer kijk, zie ik dat er geen drivers geladen zijn bij de ethernet-controller. Het is ook niet mogelijk om deze te installeren.
Wie heeft er een oplossing voor dat beide versies verbinding met het internet krijgen???

Toch echt bij die 2e installatie de drivers van de ethernet-kaart installeren.

maar eh, waarom 2x een XP installatie op 1 pc??

Waarom is het niet mogelijk een driver te installeren op die nieuwe?

Wie zegt dat kan niet kan dan?

Ik heb een nieuwe harde schijf aangeschaft omdat, naar het lawaai te oordelen, de oude schijf het binnenkort gaat begeven.
Maar het is dus echt niet mogelijk om een driver voor de ethernet kaart te installeren.
Normaal gesproken zoekt Windows zelf de juiste driver uit, maar nu vindt hij 'm niet.
Als ik de driver handmatig wil selecteren en via de map Windows> System32 > Drivers selecteer, licht het OK-knopje niet op, zodat ik 'm ook niet kan selecteren.

Wellicht is het een goed idee om de driver van het kaartje even op internet op te zoeken en hem dan te installeren?
Heb je trouwens bij die nieuwe XP installatie ook SP2 meegenomen?

Wellicht is het een goed idee om de driver van het kaartje even op internet op te zoeken en hem dan te installeren?
Heb je trouwens bij die nieuwe XP installatie ook SP2 meegenomen?

Ik heb 't nu voor elkaar dat ik via "zelf kiezen"de driver heb kunen installeren voor m'n netwerkkaart.
Nu geeft hij in apparaatbeheer de volgende melding:
"Er is een probleem met de installatie van de hardware. Dit apparaat start niet (code 10)"

Wie weet wat dat kan zijn??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan