geen internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokke

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Situatieschets-draadloos netwerk tss laptop (windows vista) en PC desktop(windows xp) met draadloze router (belkin N).Sinds gisteren geen internetverbinding meer op de laptop,wel op de PC.Nochtans lijkt alles normaal qua instellingen.Op de router zijn alle zes de lichtjes brandende en op de laptop wordt aangegeven dat ik internettoegang heb.De beveiliging vd router heeft dezelfde instellingen als de draadloze verbinding.Met het netwerk zelf is er geen probleem.Iemand de oplossing in petto?Dank bij voorbaat.

Laatst bewerkt:
Heb je de router als eens gereset?

ff de spanning er af en na 10 seconden er weer op dat wil nog wel eens helpen

Ga in configuratiescherm naar netwerkverbinding en kijk eens of internet gateway aangeeft dat hij verbonden is met internet Staat daar uitgeschakeld dan klik je met recht op dat vlak en kies je voor Inschakelen

Het gaat over windows vista (laptop) dus achter standaardgateway staat het ipadres vd draadloze router :192.168.2.1.

Het gaat over windows vista (laptop) dus achter standaardgateway staat het ipadres vd draadloze router :192.168.2.1.

Dat wijkt dan af van je eerste bericht "laptop (windows XP)" :confused:

Ik heb geen windows vista dus houd het voor mij op.

Dat wijkt dan af van je eerste bericht "laptop (windows XP)" :confused:

Ik heb geen windows vista dus houd het voor mij op.

Sorry,het is dus vista op de laptop.Toch bedankt.:thumb:Nog nooit meegemaakt- enkele dagen geen internet- heb geen idee wat er fout is aan de instellingen.Pfffffffffffffffffffffffffffffffff.

@jokke: Het is niet de bedoeling dat je via e-mail contact zoekt met leden van het forum over problemen. Daar is namelijk het forum voor.

Vertel eerst maar eens wat meer:
1. Hoe zijn resp. de laptop en de desktop met de Belkin verbonden? Bedraad of draadloos?
2. Hoe heb je de Belkin doorgeschakeld met het apparaat van de provider: Welke poortnaam achter op de Belkin heb je doorverbonden met het provider-apparaat?
3. Wat voor apparaat van de provider staat vóór de Belkin (merk + type vermelden).
4. Vermeld van resp. Laptop én desktop de (IPv4) ip-informatie die je krijgt zodra je (een poging hebt gedaan tot) verbinden met de Belkin, zodat die vergeleken kunnen worden:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all
5. (Ik ga er vanuit dat je laptop draadloos probeert te verbinden nu). Probeer de laptop eens bedraad aan te sluiten aan de Belkin, en kijk of er dan wél Internet beschikbaar is. Meld ook weer de dan geldende informatie van cmd /k ipconfig /all die geldt als de laptop bedraad aangesloten is.

We horen het wel.

Tijs.

PS: Je directe mail heb ik gewist uit mijn postvak.

Laatst bewerkt:
Desktop verbinding met belkin is bedraad.
Laptop verbinding met belkin is draadloos:draadloze router belkin N.

ip config/all desktop:IP-routering ingeschakeld:nee
WINS-proxy ingeschakeld:nee
Ethernet adapter LAN-verbinding :DHCP ingeschakeld:ja en
automatische configuratie ingeschakeld:ja
ip-adres:192.168.2.4
standaardgateway 192.168.2.1
DHCP server 192.168.2.1
DNS-servers 192.168.2.1
ip config op laptop:adapter voor draadloos LAN draadloze netwerkverbinding:
IPv4-adres 192.168.2.2
standaardgateway 192.168.2.1

ipconfig/all op de laptop:
*WINDOWS ip-configuratie
IP-routering ingeschakeld:nee
WINS-proxy ingeschakeld:nee
DNS-achtervoegselzoeklijst: mshome.net
* ADAPTER voor draadloos LAN draadloze netwerkverb:
- Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel :belkin
-DHCP ingeschakeld:ja
-automatische configuratie ingeschakeld:ja
-Link local IPv6-adres: fe80::512f.............(voorkeur)
-IPv4-adres 192.168.2.2 (voorkeur)
-standaardgateway 192.168.2.1
DHCP-server 192.168.2.1
*Ethernet-adapter LAN-verbinding:
-mediumstatus:medium ontkoppeld
-DHCP ingeschakeld
-automatische configuratie :ingeschakeld

P.S. Sorry ,maar wat bedoel je met punt 2 en punt 3 (de modem?), Dnties

Laatst bewerkt:
Ok, welk apparaat er vóór staat maakt nu niet echt meer uit: Bedraad werkt het wel, dus het apparaat ervoor is niet meer van belang.

Als ik je uitvoer van zojuist even bekijk lijkt het erop dat zowel de PC bedraad als de laptop draadloos beiden de juiste ip-informatie krijgen, namelijk een ip-adres in de 192.168.2.x reeks, met als standaardgateway het ip-adres van de router (192.168.2.1). Ik zou dus denken dat Internet óók zou moeten werken op de laptop.

Nu wordt het interessant: Ervan uitgaand dat de laptop draadloos nog steeds dat 192.168.2.2 adres krijgt van de router, doe op de laptop de volgende tests:
a. [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ping 192.168.2.1
b. [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ping www.google.nl
c. [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ping 209.85.229.104

Vertel ons wat daar uit komt.

Tijs.

in alle 3 de gevallen:pakketten verzonden =4 , ontvangen pakketten= 4 , verloren =0
Gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking is 16 milliseconden (google),22 ms(209.85.229.104) en 0 ms (192.168.2.1).

Dat betekent in de basis dat je Internetverbinding gewoon werkt! :)

Kun je me nu aangeven wat er nu precies voor problemen zijn met het internet op de laptop? En welke melding(en) daarbij horen?

Tijs.

Na het klikken op de snelkoppeling om verbinding te maken met internet doet de laptop wel moeite en geeft aan "verbinding maken" terwijl het "cirkeltje" aktief blijft draaien maar hij geraakt er gewoon niet in. Na bijna 2 minuten geeft de laptop aan:"verbindingsproblemen vaststellen".Als ik daar op klik geeft de laptop aan:"windows netwerkcontrole" er zijn geen problemen met de netwerkverbinding van deze laptop.Als ik dan klik naast "verbindingsproblemen vaststellen" op "meer informatie" geeft de laptop het volgende aan:
Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben:"de website is tijdelijk niet beschikbaar",DNS-server is niet bereikbaar,als dit een beveiligd HTTPS-adres is klikt u op "extra"-internetopties"-geavanceerd-zorg ervoor dat de SSL en TLS-protocollen zijn ingeschakeld.

Ok, installeer (tijdelijk) eens een andere webbrowser, FireFox en kijk of het daar wel goed mee gaat.

Indien ja, dan kunnen we nog gaan kijken naar de instellingen van Internet Explorer waar je blijkbaar nu problemen mee lijkt te hebben.

Tijs.

Zal ik zeker uitproberen .Duizendmaal dank voor je hulp.:thumb:

Met Fire Fox kan ik WEL verbinding maken met het internet.Best zo laten misschien ofwel internetexplorer opnieuw installeren?

Probeer eerst eens het volgende: Start -> Uitvoeren -> iexplore.exe -extoff
Werkt dat wél, dan ligt het aan invoegtoepassingen. Een herinstallatie van Internet Explorer gaat dan niet helpen, want je zult dan eerst moeten uitzoeken welke invoegtoepassing(en) voor het niet-functioneren van Internet Explorer verantwoordelijk is.

Ik zou, als ik jouw was, in ieder geval proberen om de problemen met Internet Explorer wel op te lossen, omdat voor sommige sites Internet Explorer helaas verplicht is.

Succes,

Tijs.

iexplore.exe werkt niet in "uitvoeren. Is dat iexplore.exe spatie -extoff ?

Laatst bewerkt:
Voordat je nu wat dan ook gaat doen zou ik een malware test gaan uitvoeren, omdat veel malware misbruik maakt van Internet Explorer.

hier een instructie waarmee je kunt beginnen.

Zodra dat is gedaan zou je nog eens kunnen kijken of een herinstallatie van Internet Explorer je probleem ermee oplost.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan