Geen internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoe039

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2003
Na vorige week een uur of zes bezig te zijn geweest, met hulp van gast0225, om firewalls te de-installeren om weer internet te krijgen, blijkt het plezier daarvan helaas van korte duur te zijn geweest. Ik heb nu weer geen internetverbinding, maar nu wegens 'fout 6' en (in 'LAN-verbinding) "de adapter voor LAN-verbinding werkt niet goed". Gek genoeg staat in 'apparaatbeheer': "Dit apparaat werkt correct".

Het is een desktop van Compaq met Windows 7.
De adapter is Atheros AR8152/8158 PCI-E F.E.C.(NDIS 6.20)

Rechtsonderin staat een rood kruis door een icoon, als ik daarop klik staat er "niet verbonden", "er zijn verbindingen beschikbaar" en "breedbandverbinding". Als ik klik op 'verbinding maken' en gebruikersnaam en wachtwoord invoer, rapporteert hij fout 651"de modem heeft een fout gerapporteerd". Ik heb een logboek laten aanmaken, dat ik desgewenst beschikbaar kan stellen.

Dit is mijn laatste poging om het zelf op te lossen, anders laat ik er iemand voor aan huis komen, van Pc rider.

Eerste wat ik doe in dergelijke gevallen is het verwijderen van alle netwerkapparaten in Apparaatbeheer (niet het vinkje zetten dat ook de driver gedeïnstalleerd moet worden).
Daarna de computer herstarten en de netwerkapparaten weer (automatisch) laten toevoegen.
Dan nog eens kijken of je ergens verbinding mee kunt maken, of er nog andere problemen zijn etc.

Tijs.

Geen verschil

Ik heb de Atheros adapter verwijderd. Verde zag ik geen apparaten die mij een netwerkapparaat leken (er was wel zoiets als "human interface apparaten", had ik ook die moeten verwijderen?). Ik heb de pc weer opgestart, hij heeft de Atheros weer geïnstalleerd, er is geen verschil t.a.v. het gemelde probleem.

Ok, 2 dingen:
a. Als het een insteekkaart betreft, de pc afsluiten en de insteekkaart er even uithalen en weer stevig terugplaatsen.
b. Je netwerkkaart is oud. Nieuwste driver die ik kon vinden is win7-l1c-2.1.0.21-whql.zip
Downloaden, overbrengen naar de pc, daar uitpakken, via Apparaatbeheer rechtsklikken op die Atheros, kiezen voor Stuurprogramma bijwerken, aangeven dat de driver lokaal staat en dan bladeren naar de map waar de uitgepakte driver staat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Twee dingen.
Ten eerste merkte ik dat na het weer opstarten van de pc en de losse kaart er weer goed insteken, dat die kaart er niet goed had ingezeten, aangezien er vervolgens twee netwerkapparaten via apparaatbeheer zichtbaar werden (ook de ICUDU).
Ten tweede heb ik de drivers die jij mij gaf, geïnstalleerd.
En nu werkt het wer, er is geen netwerkproblemen meer.

Hartelijk dank voor jouw adviezen!

Een vraag nog: er stond in jouw reactie twee keer een tekstje over printscreen, was jouw wens dat ik die opvolgde en uploadde? Dat was mij nl. Niet duidelijk.

Ik heb niet om een printscreen aan jou gevraagd. In mijn handtekening staat een algemene instructie hoe een schermafdruk te maken, maar is een algemeen verhaal, niet op jou van toepassing hier.

Fijn dat het probleem is opgelost. Wel even deze vraag de status opgelost geven. :thumb:

Tijs.

Ik wilde daarnet (alsnog, ik las het bericht van Lange Pier pas na mijn vorige post) de speccy-bijlage uploaden, maar toen kreeg ik een foutmelding. Wellicht omdat de naam eindigt op '.speccy'?

Daarom maar even kopiëren en plakken:
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

Intel Celeron G530T @ 2.00GHz 28 °C
Sandy Bridge 32nm Technologie

4,00GB Single-Kanaal DDR3 @ 532MHz (7-7-7-20)

PEGATRON CORPORATION 2AD4 (CPU 1)

Je had de speccy bijlage kunnen ZIPpen evt. en de gezipte variant uploaden.
Maar goed, dat is allemaal niet meer relevant, nu je probleem is opgelost. :D

Graag de vraag de status opgelost geven.

Tijs.

OK, ik zal het onthouden en de status op 'opgelost' zetten. Nogmaals bedankt, Thijs!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan