geen ip adres en herstelpunt

Status
Niet open voor verdere reacties.

anjaatje

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Berichten
15
Hallo de laptop van mijn vriendin werkte altijd goed. Gisteren kon ze ineens niet op internet. Ik heb alles nagekeken, alle virus enb adware gecontroleerd met diverse programma's, maar er is niets mis. Heb de computer in mijn draadloze netwerk gehangen en ook geen verbinding. Ook niet met een draadverbinding. Bij IP config staat NIETS! Terug zetten naar een herstelpunt kan ook niet want die zijn er niet ( meer) foutmelding 80072EE7. En om dit op te lossen heb ik nou juist internet nodig! De laptop is nog geen jaar oud. het is een packard bell easy note en heeft windows 7 64 bit. Wat is er mis?
 
Er staan geen uitroepjes. Ik heb gedaan wat er in de link stond maar er staan hekjes en geen ip adressen.
 
Ga eens bij apparaatbeheer naar de eigenschappen v.d. netwerkadapter (rechtsklik op het apparaat) om te controleren of het apparaat correct werkt.
Update: kijk dan meteen onder de energietab of daar soms een vinkje staat bij "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te sparen".
 
Laatst bewerkt:
Firewall die je verbinding blokkeert? Heb je de ingebouwde Windowsfirewall of een andere? Start eens op in de "veilige modus met netwerkmogelijkheden"
(meestal F8 trommelen tijdens de boot) en kijk eens of je dan wél verbinding krijgt? Ik zou het ff bedraad doen.
Evt. nuttige link.
Ga naar command prompt (start>alle programma's>bureau-accessoires>opdracht prompt) klik rechts op 't pictogram en kies
"Uitvoeren als administrator"
typ achter de prompt (knipperende cursor)

ipconfig /all (hier zie je alle verbindingsgegevens maak evt. 'n screenshot d.m.v. Alt + Prt Scr-toets)

ipconfig /renew (IP-adres wordt vernieuwd)

ipconfig /release (IP-adres wordt vrijgegeven)

ipconfig /flushdns (DNS-cache wordt vernieuwd)

achter elke opdracht Enter-toets!
Herstart de pc('s)
Wat ook kan is dat je Winsock corrupt/beschadigd is.
http://windows7themes.net/winsock-fix-for-windows-7.html (Eng).
 
Laatst bewerkt:
Heb ik al gedaan. leveet niets op. Ik denk dat er windows bestanden beschadigt zijn, omdat ik geen herstelpunt kan maken en nu ook de firewall niet aan kan zetten. Is er een reparatietooltje voor windows 7?
 
Start eens op met je installatie dvd en begin te installeren.
Bij het 2de venster krijg je de optie om de installatie te repareren, rechtsonderin.
Probeer dat eens.
 
de scannow deed het m! Heeel erg bedankt voor de oplossing Mik Zjegger en verder iedereen voor al het meedenken.
 
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan