geen ip-adres verkrijgbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biegstra

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Ik ben een draadloos modem aan het installeren
type broadband router 54 9 WL-535 van Sitecom.
Ik kan via een lijnverbinding contact maken met de router en daar met de standaard 192.160 etc. instelling de router configureren. Dat lukt allemaal, ik krijg ook via een vaste lijn goed verbinding met het internet.
Ik heb een MAC adres 'opgehaald' door daarvoor op een knop te drukken.

Als ik nu draadloos bij andere pc's probeer te krijgen, da, kan ik de verbinding herstellen;, ik krijg de melding: het IP-adres vernieuwen, daar blijft die even op staan en na een minuutje krijg ik de melding: het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kon worden voltooid: het IP-adres vernieuwen.

Klaarblijkelijk staat een of andere instelling in de ruter niet goed om dat te doen.
Ik heb de router al twee keer gereset en van de fabrieksinstellingen gebruik gemaakt.

Wie helpt mij nog dit jaar uit de brand??
Ik heb nog even verder gekeken.
Als ik Ipconfig intik op de pc met de lijnverbinding naar het modem en de router, dan wordt als IP adres gegeven: 192.168.1.77
Default gateway is 192.168.1.254
DHCP server is 192.168.1.1.
DNS server is 192.168.1.1 en 139.175.55.244

Ik het het gevoel dat als deze met 192-168 instellingen bij de router horen en niet bij de PC.

Misschien kan iemand iets met deze info.

Laatst bewerkt:
dat probleem had ik ook wat ik toen gedaan heb (had dongle (usb stick)) was de usb stick in een andere poort gedaan of gewoon de router van de stroom afhalen en dan opnieuwe of de stick erin of de router opnieuw aansluiten waarschijnlijk werkt het dan wel.

Heb je dat al geprobeerd probeer dan om in start > configuratiescherm > systeem > apparaatbeheer de usb poort te unistallen waarin de dongle zit. \

Als je een kaart gebruikt probeer dan gewoon de router van de stroom af te halen.

suc6 :thumb:

dat probleem had ik ook wat ik toen gedaan heb (had dongle (usb stick)) was de usb stick in een andere poort gedaan of gewoon de router van de stroom afhalen en dan opnieuwe of de stick erin of de router opnieuw aansluiten waarschijnlijk werkt het dan wel.

Heb je dat al geprobeerd probeer dan om in start > configuratiescherm > systeem > apparaatbeheer de usb poort te unistallen waarin de dongle zit. \

Als je een kaart gebruikt probeer dan gewoon de router van de stroom af te halen.

suc6 :thumb:

Hallo, werkt niet helaas !
Ik heb al diverse keren de stroom van de rtouter gehaald en zelfs helemaal gereset (Harde reset). Het probleem ontstaat bij de ANDERE pc's ik probeer drie andere pc's aan te sluiten, maar die geven allemaal aan dat IP adres niet kan worden toegewezen.

Laatst bewerkt:
dus 1 pc staat via LAN in verbinding met de router de andere 3 met wireless als ik het goed begrijp. Ik zou helaas verder geen oplossing weten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan