geen IP

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik werk met een wireless router van SMC. Op een van de PC's krijg ik steeds geen verbinding. Heel af en toe wijst hij de juiste IP even toe (192.168.2.100), maar dan sprint ie ineens weer terug naar een IP met alleen maar nullen of een IP beginnend met 169. Ik kan dit probleem zelf niet handmatig herstellen, wel springt dus af en toe de goede IP weer terug.
Ik heb overigens grote twijfels aan de configuratie van mijn router. Kan iemand me daarmee helpen?
Ik heb demon ADSL als verbinding....

Dit lijkt eerder een ontvangst probleem.
Storingen in de buurt enzo.
Wat is de afstand tussen de router en de pc?
Staat de router op de stalen kast van de pc?
Betonnen vloer met veel betonijzer ertussen, of zelfs een 2e verdieping?

Verplaats de router eens een eind, en zet hem (als test) midden in de kamer, op een dikke houten ondergrond.
VErplaats eventueel de positie van de pc. Niet vlak boven een stalen radiator.

Alle grote stalen opjecten kunnen de ontvangst sterk verminderen.
Het kan dan inderdaad zijn dat je meestal niets ontvangt.

Veel betonijzer in de vloer met 1 of 2 verdiepeingen werkt als een kooi van Farraday (hoe schrijf je die knakker.... :o )

Hij staat idd. op de tweede verdieping. Precies tussen de twee wifi PC's in. Met de andere geen last van dit probleem. Maar ik zal je advies eens opvolgen...

Soms kan een goede oplossing zijn om de router op de 1e verdiep te zetten.
Dan heb je in theorie bereik over beide verdiepingen.
Je ontkomt dan niet aan 1 kabel van je telefoon.
Het adsl-filter verplaatst niet.
Je modem aansluiting van het filter moet je dan verplaatsen naar de 1e.
ALs in die kamer al een telefoon lijn zit, en hier is rood / blauw voor gebruikt, dan heb je oranje / wit nog vrij.
Voldoende om je adsl-modem naar de 1e verdiep te verhuizen.
Router erbij, en klaar ben je.

Geplaatst door Paul-RT
Soms kan een goede oplossing zijn om de router op de 1e verdiep te zetten.
Dan heb je in theorie bereik over beide verdiepingen.
Je ontkomt dan niet aan 1 kabel van je telefoon.
Het adsl-filter verplaatst niet.
Je modem aansluiting van het filter moet je dan verplaatsen naar de 1e.
ALs in die kamer al een telefoon lijn zit, en hier is rood / blauw voor gebruikt, dan heb je oranje / wit nog vrij.
Voldoende om je adsl-modem naar de 1e verdiep te verhuizen.
Router erbij, en klaar ben je.

Hier begrijp ik niet veel van Paul. Wat is een ADSL-filter en dat deze niet verplaatst?
Ik heb ook geen telefoonkabels gebruikt om te verlengen. Het modem staat beneden, direct naast de telefoonaansluiting. Daarvandaan loopt een netwerkkabel naar de router op de 1e verdieping. Moet toch kunnen zo?
Overigens heb ik de router uit de kast zonder deuren gehaald en ervoor gezet. Alles draait weer als een trein! Thx:thumb:

Nou, hij deed 't dus heel even, daarna was het weer mis. Nu op beide PC's. Ik krijg nu steeds het IP van mijn provider (beginnend met 82). Een IP beginnend met 192 krijg ik niet meer terug.

Geplaatst door gompie1304
Ik werk met een wireless router van SMC. Op een van de PC's krijg ik steeds geen verbinding. Heel af en toe wijst hij de juiste IP even toe (192.168.2.100), maar dan sprint ie ineens weer terug naar een IP met alleen maar nullen of een IP beginnend met 169. Ik kan dit probleem zelf niet handmatig herstellen, wel springt dus af en toe de goede IP weer terug.
Ik heb overigens grote twijfels aan de configuratie van mijn router. Kan iemand me daarmee helpen?
Ik heb demon ADSL als verbinding....

Heb je ook nog een modem voor de router staan ?
Met wat voor draadloze netwerkkaart werk je ?
Heb je verder nog beveiligingen aan staan ?

Geplaatst door upsidaisy

Heb je ook nog een modem voor de router staan ?
Met wat voor draadloze netwerkkaart werk je ?
Heb je verder nog beveiligingen aan staan ?

Ja, een Zyxel.
Ik werk met een wireless kaart van SMC. Op 1 PC, degene waar ik nu achter zit, krijg ik de IP van mijn provider, op de andere PC krijg ik wel een goed IP (192....) maar geen verbinding.
Alle Windows beveiligingen staan uit, alle Nortonbeveiligingen staan aan.

alles opgelost. alle drivers en firmware verwijderd en weer opnieuw vanaf het begin geinstalleerd. loppt weer als een zonnetje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan