geen ip?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Hardware: Livebox orange ,hieraan zit een netwerkkabel naar de huiskamer,deze komt uit de muur achter een kast,hier staat een switch met daar op de huiskamer pc,vanaf deze switch gaan we weer terug naar de doos in de muur naar boven al waar ook een switch staat met daar op ook een pc.Verder middels wpa ook nog een laptop.Om de een of andere reden krijgt de pc in de huiskamer,(pentium 4,type630) geen ip adres van de dhcp server in de livebox,maar de andere 2 pc's wel.(heeft jaren wel gewerkt,ook niks aan hardware veranderd.)
De huiskamer pc draait windows xp prof,de laptop xp home edition,en de pc boven draait vista.allen hebben netwerkkaartjes on board.Heb al pluggen in switch getracht te wisselen,driver van netwerk opnieuw geinstalleerd,ipconfig /renew en ipconfig/release ook gedaan.Kabel getest met utp kabeltester.etc etc.Uiteindelijk met losse usb wlan geprobeerd op internet te komen en dat lukt wel gewoon.Pc krijgt dan keurig een ip in de goede range.Kable heb ik niet voor niks zo netjes onder mijn houten vloer verstopt.Ben niet zo een liefhebber van draadloos,wil hem dus graag weer aan de praat krijgen.Heel misschien is de netwerkkaart kapot ofzo?Alhoewel niks daar op duid,heb helaas geen reserve kaartje liggen.
Wie weet het misschien wel? wie het weet is heel slim!!!!

Wat bij mij weleens voorkwam:
Ik gebruik prof gereedschap voor gecertificeerde bekabeling op m'n werk.
Wanneer ik zel een kabeltje maak, en deze 100% goed test, werkt het niet op een laptop.
Pak ik dan een aangegoten patch kabel uit de fabriek, dan werkt het wel.
Reden: de pinnetjes in- en de behuizing van- de RJ45 connector zijn net even anders dan een gekochte kabel.

Meestal geen contact, soms wel.

Dus: probeer eens een gekochte kabel van een paar meter (altijd handig om in huis te hebben).

Netwerkkaartje heb ik niet maar kabel wel,origineel af fabriek,maar ook nu gigantisch lang wachten op ip,daarna melding geen of beperkte verbinding.En uiteraard een niet geldig ip adres.Dus dat kunnen we uitsluiten,misschien morgen even ander kaartje halen.

had ik al gedaan,ook dit werkt niet.pingen naar router lukt ook niet.alle paketten verloren.
Had nog ergens gelezen dat je kunt pingen naar 127.0.0.1 om te zien of je pc er goed mee omgaat,en die pingt wel.Op dit gebied schiet mijn kennis helaas verder te kort.
Misschien nog iemand?

vandaag eerst noodgreep toegepast als laatste,heb de pc mee naar boven genomen,en hier dus aangesloten ,deze zit dus op een switch die op een switch beneden zit(notabene op deze zelfde poort gisteravond met lossekabel nog aangesloten wat zonder resultaat bleef)).
U raad het al, hij werkt hier dus wel oke,wel bleek mijn systeem boven een ander ip te hebben dan normaal(utorrent werkte niet meer).
Alles herstart en pc weer terug beneden op zijn plaats gezet en nu heeft de pc van beneden het lokale ip wat normaal de pc boven heeft.Is toch iets misgegaan met uitdelen van ip nummers,blijft toch zorgenkindje die livebox.Ik kan niks anders bedenken.
Ik zal er maar niet wakker van liggen denk.Bedankt voor het meedenken een ieder.

Kan het zijn dat je beide swichen met een straigt-kabel (gewone utp-kabel) verbonden hebt? Ik weet niet zeker of dat tegewoordig nog moet maar vroeger moest je in ieder geval een cross-over gebruiken.

ja klopt alles is straight,maar is al een jaar of 3 zo,volgens gebruiksaanwijzing van de switchen zou het moeten kunnen.Zit ook geen specifiek uplink poort op,dat was vroeger meestal wel dacht ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan